Nowości Wielton

, 2 lutego 2009, 0:00

Firma Wielton polski producent naczep, przyczep, zabudów i wywrotek z Wielunia przedstawia swoje nowości produktowe:

Naczepa kurtynowa NS 34 KT – z systemem safety-lock

Przy produkcji naczepy kurtynowej zastosowany został nowy system safety-lock pozwalający na bezpieczne mocowanie ładunku. System ten tworzy 240 otworów w obrzeżach bocznych ramy naczepy i profilach mocowania plandeki, umożliwiających bezpieczne zamocowanie ładunku w wielu różnych punktach.
Jednym z dodatkowych elementów mocujących jest tzw. stoper-palet, odbój zabezpieczający ładunki umieszczone na paletach czy w gitter boxes przed przesuwaniem się na boki.

Dodatkową opcją jest zastosowanie stalowych desek stelażowych (łaty) wraz z belką poprzeczną zabezpieczającą przez przesuwaniem się ładunku wzdłuż naczepy. Deski można umiejscowić w dowolnym położeniu (wysokości) we wszystkich polach pomiędzy słupkami środkowymi. W przypadku położenia deski stalowej na najniższym poziomie (dolna kieszeń kłonicy) do ramy głównej przykręcane są specjalne uchwyty, które współpracują z bolcami pionowymi desek. W takim ustawieniu deski dodatkowo zabezpieczają przed przesuwaniem się na boki.

Naczepa kurtynowa NS 34 KT – z nowoczesnym systemem załadunku sprzętu AGD I Automotive

Wielton jako opcję dodatkową w naczepie kurtynowej zastosował „tylne słupki rozsuwane”, które ułatwiają załadunek. Słupki rozsuwają się na 1000 mm, czyli 500 mm w każdą stronę. Należy pamiętać, że rozsuwa się je tylko do załadunku, niedopuszczalna jest jazda z rozsuniętymi słupkami.
W celu rozsunięcia słupków należy:
– odpiąć plandekę,
– otworzyć drzwi,

– zsunąć dach do przodu naczepy,
– odbezpieczyć rygiel
– za pomocą korby rozsunąć słupki.
W celu zamknięcia należy wykonać powyższe czynności w odwrotnej kolejności. Należy również pamiętać o zabezpieczeniu rygla po zsunięciu słupków.

Naczepa wywrotka – typu half-pipe

Najnowszym produktem z grupy naczep samowyładowczych jest wywrotka stalowa typu half-pipe. Charakteryzuje się ona przekrojem poprzecznym półokrągłym typu „U”, nie wymagającym żadnych dodatkowych wzmocnień wewnątrz. Rozwiązanie to minimalizuje powierzchnię przylegania przewożonego materiału, a zatem ładunek łatwo się ześlizguje, dzięki czemu nic nie pozostaje na dnie skrzyni. Podłoga skrzyni wykonana jest z blachy HARDOX 450, natomiast ściany boczne z blachy DOMEX 700 MC.
Nowa naczepa wywrotka typu half-pipe ma zastosowanie do przewozu materiałów sypkich, może być również wykorzystana do przewozu skał, kamieni, gruzu, jak również do przewozu asfaltu.

Naczepa do przewozu maszyn – jumbo rozsuwane

Najnowszym produktem z grupy naczep niskopodwoziowych jest jumbo rozsuwane (3 – lub 4-osiowe) do ponad 18m długości. Maksymalne rozsunięcie wynosi 5m z możliwością zablokowania „rozsuwu” co 0,5m. Dodatkowo DMC nie ulega zmianie. Rama wykonana jest na jednej belce centralnej, natomiast konstrukcja stalowa wykonana została ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości.
W naczepie do przewozu maszyn można wyszczególnić:
1. konfiguracja agregatu osiowego:
• 4 osie: 2 stałe + 2 skrętne bez osi podnoszonej
• 4 osie: 3 stałe + 1 skrętna; z osią podnoszoną

• 3 osie: 2 stałe + 1 skrętna; z osią podnoszoną lub bez
2. DMC naczepy 4 osiowej 58ton – 18ton na siodło i 40ton na osie
3. DMC naczepy 3 osiowej 48ton – 18ton na siodło i 30ton na osie
4. Najazdy podnoszone i opuszczane hydraulicznie, sterowanie najazdami realizowane jest za pomocą pompy zasilanej ręcznie lub elektrycznie tzw. power-pack
5. Poszerzanie najazdów tylnych do max szerokości zewnętrznej platformy
6. Poszerzanie platformy do szerokości 3060mm

7. Najazdy w przedniej części platformy służące do wprowadzenia maszyny na tzw. balkon
8. System oznakowania i oświetlenia służący do przewożenia ładunków ponadgabarytowych

Naczepa wykorzystywana może być do transportu m.in.
– izolacji przemysłowych,
– elementów komina,
– konstrukcji stalowych,
– autobusów,

– ciężkich maszyn budowlanych.

Materiały dostarczyła firma Wielton.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!