Jak wynika z ankiet DKV, rok 2008 należał do małych, prężnie rozwijających się firm. Ponad połowę nabywców kart paliwowo-serwisowych stanowili przewoźnicy mający 1-2 pojazdów, a tylko kilka procent floty z taborem ponad 10 samochodów.
Od początku 2007 r. firma DKV Euro Service, wydająca karty paliwowo-serwisowe, analizuje profil nowych klientów. Wnioski z ankiet przeprowadzonych w minionym roku wskazują na zmianę jakościową firm zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami. Obserwujemy duże nasycenie kartami na rynku dużych przewoźników i co się z tym wiąże, spada ich udział wśród nowych klientów. Jednocześnie po plastikowy pieniądz coraz częściej sięgają firmy małe i średnie, nowocześnie zarządzane i otwarte na nowe technologie.
Analiza DKV pokazuje, że ponad połowa nowych nabywców kart paliwowo-serwisowych to firmy posiadające zaledwie 1 do 2 pojazdów, nieco ponad 40% – firmy posiadające 3-10 pojazdów, a niecałe 2% – floty z taborem ponad 25 pojazdów. A zatem, wbrew ogólnemu przekonaniu, to nie „giganci” rynku transportowego stanowią teraz największą grupę nowych użytkowników kart dla ruchu międzynarodowego.
Zmieniły się też sposoby pozyskiwania informacji o kartach. W ubiegłych latach większość menedżerów ds floty kierowała się opiniami kolegów z branży. Dziś najczęstszym źródłem informacji jest internet. Jak pokazały ankiety DKV, prawie 36% nowych klientów dokonało wyboru karty na podstawie informacji znalezionych na stronach www.
Powyższe dane zebrano na podstawie analiz klientów DKV dokonanych w 2008 r. Zgromadzone ankiety służą także do gromadzenia informacji o najbardziej aktywnych użytkownikach DKV Card w ramach programu „Podaj dalej, zyskaj więcej”. Ideą programu jest honorowanie partnerów najczęściej polecających usługi DKV innym. W tym roku okazją do wyróżnienia najlepszych klientów będzie 75-rocznica istnienia DKV Euro Service na rynku usług transportowych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.8.84.*, 10 lutego 2009, 0:00 0 0
wasze karty są potrzebne ale my sprzedwcy usług mamy wielki problem jesteście na rynku 75 lat i posługujecie się zwykłym żelazkiem do odbijania kart co utrudnia nam pracę dopłuki nie dostanę czytnika elektronicznego nie będę przyjmował żadnych waszych kart wstydżcie się!
Odpowiedz
62.69.216.*, 10 lutego 2009, 0:00 0 0
To nie wiem na jakiej PGr-owskiej stacji i na jakiej wsi Pracujesz ale DKV ma od dawna terminale elektroniczne Firmy Giesecke model KDT 700 razem z drukarką więc może warto trochę się zainteresować i coś zrobić samemu a nie czekać aż ktoś Ci sam je przyniesie albo gołąbki same wpadną do gąbki.Ot taka mentalność starego pokolenia Polaków, narzekać i czekać ale nie robić nic.
Odpowiedz