Oś naczepowa Kögel standardem w wielu naczepach tej marki

12 maja 2017, 13:14

Na odbywających się z początkiem kwietnia tego roku targach IAA Nutzfahrzeuge 2016 zaprezentowano oś naczepową Kögel. Rozwiązanie montowane seryjnie w wielu modelach firmy charakteryzuje się praktyczną koncepcją i łatwością serwisowania.

Oś naczepowa Kögel – KTA montowana jest fabryczne m.in. w modelach Kögel Cargo, Kögel Light plus, Kögel Cool – PurFerro quality, Kögel Box oraz różnego rodzaju podwoziach. Nowe rozwiązanie nie tylko zwiększa ładowność naczep ale też wydłuża okres ich eksploatacji. Do tego dochodzi łatwość serwisowania i optymalne koszty napraw.

Praktyczna koncepcja osi naczepowej Kögel opiera się na półresorze zabezpieczonym klamrą zaciskową, skręconą dwoma strzemionami. Element resorujący spoczywa bezpośrednio na belce osi, którą od dołu dociska doń obejma mocująca. Kształty tych podzespołów dostosowane są do sił i naprężeń – statycznych i dynamicznych – występujących w trakcie jazdy.

Tak belka osi, jak i półresor poddaje się oddzielnej wymianie. Sam korpus osi to jeden element kuty. Ponieważ nie posiada żadnych elementów łączących, siły działające na oś rozkładają się bez zbędnych naprężeń, a to z kolei zapobiega jego pękaniu. Półresor natomiast, wykonano z wytrzymałej stali o dużej sprężystości. Tuleja metalowo-gumowa pochłania siły wzdłużne oraz poprzeczne na połączeniu wspornika i elementu resorującego. Zapewnia to doskonałą reakcję zawieszenia dzięki swojej optymalnej sztywności skrętnej.

Dzięki „podwójnej amortyzacji” w postaci miękkiej tulei gumowej i półresora ze stali sprężynowej, unikalnej w branży, naczepy Kögel mają udoskonalone właściwości jezdne. Wszystko zgodnie z mottem: „Tyle stabilności, ile trzeba, tyle amortyzacji, ile można”. Ponadto tuleja metalowa-gumowa pochłania ruchy i siły powstające przy każdym rodzaju eksploatacji, bez żadnego zużycia, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania wymiennych podkładek. Dzięki temu zmniejsza się nie tylko waga, ale także koszty przestojów spowodowanych naprawą i konserwacją. Miech pneumatyczny i amortyzator są idealnie dopasowane do osi KTA. Jako piasta osi stosowany jest system, który został wielokrotnie sprawdzony na rynku w tysiącach naczep. W efekcie powstał niezawodny i solidny system piasty osi. W przypadku hamulców zastosowano sprawdzony i uznany, na rynku system, który sprawdza się w dziesiątkach tysięcy pojazdów. Wymiana klocków hamulcowych jest dziecinnie łatwa i możliwa bez użycia specjalnych narzędzi. Tarcze hamulcowe można łatwo wymienić poprzez odkręcenie śrub tarczy koła – czynność ta nie wymaga zdejmowania piasty. Jest to możliwe dzięki zamkniętym łożyskom kompaktowym. Szczelina pomiędzy tarczą hamulcową a klockami hamulcowymi jest doskonale dopasowana, co gwarantuje maksymalny okres eksploatacji i skuteczność hamowania.

W wyniku tych rozwiązań nowa oś Kögel to przyjazny w obsłudze i godny zaufania zespół jezdny, który pozwala zestawom siodłowym na nim opartym, spełnić wymagania spedytorów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!