Największa konsolidacja w Polsce

1 marca 2009, 0:00

Początek roku niesie ze sobą wiele niespodzianek, a poza kryzysem, który nas wszystkich pochłania dzieją się też inne ważne rzeczy. Do takich spraw można zaliczyć przełomową integrację w branży motoryzacyjnej, której synergia musi przynieść długo oczekiwane efekty.

Z początkiem roku 2009 doszło do zasadniczej zmiany w strategii rozwoju Stowarzyszenia skupiającego Dystrybutorów części motoryzacyjnych. Wiodący Producenci części przyjęli propozycję SDCM połączenia sił we wspólnym działaniu dla dobra rynku motoryzacyjnego. Od tego też dnia Producenci i Dystrybutorzy mają już wspólną reprezentację.

Pierwszym krokiem wykonanym w kierunku integracji niemal całej branży była zmiana dotychczasowego statutu SDCM uchwalona podczas Walnego Zgromadzenia członków. Umożliwiła ona wstąpienie w szeregi Stowarzyszenia nowych podmiotów takich jak: producenci części jak również różnego rodzaju organizacje działające w interesie tej branży. Dodatkową zmianą w podejściu tej organizacji jest szerokie otwarcie na firmy nieco mniejsze, ale o ugruntowanej pozycji w regionie.

W związku z tym w trybie pilnym zorganizowano spotkanie w gronie Producentów, w celu sprowokowania dyskusji na temat głównych obszarów którymi zajmować będzie się Stowarzyszenie w nowym 2009 roku.

Duża frekwencja potwierdziła fakt, że taka wspólna reprezentacja jest niezbędna dla całego środowiska. Na spotkanie przybyli reprezentanci 30 wiodących firm, liderów światowego rynku w produkcji części motoryzacyjnych. Zgromadzeni dyskutowali głównie na temat problemów z jakimi boryka się obecnie niezależny rynek motoryzacyjny. Szukano też rozwiązań, jakie należy podjąć by zapewnić bezpieczeństwo niezależnego rynku mając na względzie kryzysową sytuację oraz uwzględniając wszystkie szczeble dystrybucji łącznie z ostatecznym ogniwem jakim są warsztaty usługowe.

Już w trakcie spotkania, aż 28 producentów zadeklarowało przystąpienie do Stowarzyszenia dając tym samym poparcie podejmowanych działań i wyraźny sygnał dla pozostałych producentów i dystrybutorów o potrzebie współdziałania w celu budowy właściwych rozwiązań legislacyjnych niezbędnych dla całego niezależnego rynku motoryzacyjnego.

Prezes Stowarzyszenia Alfred Franke nie ukrywał zadowolenia z przebiegu spotkania i podsumowując powiedział: „Dzięki połączeniu sił producentów i dystrybutorów w jednej wspólnej organizacji efektywność działań będzie znacznie większa, a przy dużej liczbie Członków, obciążenia finansowe ulegną zasadniczemu zmniejszeniu co w dobie kryzysu ma szczególnie duże znaczenie, a dodatkowo zaowocuje to pojawieniem się kolejnych nowych firm w gronie SDCM.”


Kończąc to przełomowe spotkanie podkreślono, że łączne przychody wszystkich Członków SDCM w Polsce to ponad sześć miliardów zł rocznie. Tak silna reprezentacja z jednej strony zobowiązuje do odpowiedzialnego działania, a z drugiej pozwala wyrażać opinie i wiążące stanowisko w imieniu całego środowiska motoryzacyjnego.

Ponieważ warto mieć wpływ na ten głos, w kwestii współpracy z SDCM odsyłamy po więcej informacji, które można uzyskać poprzez kontakt z biurem pod telefonem (0-22) 489 72 20

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.238.*, 2 marca 2009, 0:00 0 0

czym się zajmuje takie Stowarzyszenie?

Odpowiedz

83.24.238.*, 3 marca 2009, 0:00 0 0

Zdaje się że próbuje walczyć dla dobra całego rynku: ustawy, zaplecze prawne itp zebyśmy nie byli zmuszeni do zakupu tylko "oryginałów" i mieli dostęp do danych technicznych.
Ale czy wierzycie że uda się w Polsce porozumienie między producentami i dystrybutorami , czy choćby między samymi producentami? Czy maja aż tyle wspólnych celów żeby się zjednoczyć? Kryzys to moze się okazać za mało-trzeba najeżdżcy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz

83.24.238.*, 3 marca 2009, 0:00 0 0

Tak jak napisał SAM, SDCM walczy mi.n o utrzymanie ustawy GVO, która jest korzystna zarówno dla autoryzowanych serwisów (uniezależnia je od producentów samochodów) i dla niezależnych warsztatów (gwarantuje im LEGALNY dostęp do informacji technicznych przez internet) skład stowarzyszenia to 40 dystrybutorów i 28 producentów części.

Odpowiedz