Firma Schwarzmüller rozpoczęła produkcję 2-osiowej wywrotki, która przy masie własnej ok. 5,7 t ma ładowność 24,6 t i może stanowić alternatywę cenową dla 4 osiowego pojazdu ciężarowego-wywrotki.
Jak udowadnia producent firmy transportujące żwir, ziemię i inne materiały sypkie z i do placów budów chcąc przewieźć jak najwięcej materiału podczas każdego kursu nie są skazane na zakup drogich i mało zwrotnych wywrotek 4-osiowych. Połączenie 2-osiowego ciągnika siodłowego z 2-osiową wywrotką Schwarzmüller daje większe możliwości transportowe od 4-osiowego samochodu-wywrotki, przy znacznym zmniejszeniu średnicy zawracania, zmniejszonym zużyciu paliwa, ogumienia i osi.
Zastosowanie stali w konstrukcji segmentowej wywrotki gwarantuje odpowiednią sztywność, wytrzymałość i trwałość pojazdu.
Dystrybutorem i autoryzowanym serwisem pojazdów Schwarzmüller jest firma Remo-Car ze Święcic.
Porównanie: 2-osiowej naczepy z 4-osiowym pojazdem ciężarowym-wywrotką
Szczególne zalety:
– zewnętrzna średnica zawracania ok. 16 m
– duża sztywność poprzez konstrukcję z rur wytrzymałych na skręcanie
– mniejsze tarcie, większa zwrotność, poprzez to niższe zużycie paliwa
– mniejsze zużycie osi i ogumienia
– elastyczność przez możliwość wymiany ciągnika siodłowego
– alternatywnie do wykorzystania przez 3-osiowy ciągnik siodłowy
Komentarze