DHL testuje Smart Truck

, 3 kwietnia 2009, 0:00

Deutsche Post DHL zaprezentował w Berlinie projekt pilotażowy SmartTruck. Na wyznaczonych trasach w centrum Berlina będą jeździć dwa samochody dostawcze wyposażone w oprogramowanie do dynamicznego planowania trasy. Wdrażając to rozwiązanie, Deutsche Post DHL testuje funkcjonalność i wydajność nowatorskiej technologii oraz planuje zwiększenie swojego wkładu w działania na rzecz ochrony środowiska.

To nowa koncepcja w naszej branży” powiedział dr Keith Ulrich, prezes Technology&Innovation Management Deutsche Post DHL. „Dynamiczne planowanie trasy nie tylko z wyprzedzeniem zapewnia wyliczenia najlepszej trasy. Jako pierwszy system ten odnotowuje informacje o ruchu ulicznym w czasie rzeczywistym w centrum miasta, typu informacje o korkach czy budowach oraz odpowiednio dostosowuje trasy”. Jest to możliwe dzięki monitorowaniu pojazdów DHL i prawie 500 berlińskich taksówek przez system GPS (Global Positioning System), który zapewnia dokonywanie pomiarów przepływu ruchu w centrum miasta i pozwala na odpowiednie reagowanie. „To oznacza nie tylko oszczędność czasu i kosztów, lecz także zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2” mówi Ulrich. „Jeżeli technologia okaże się sukcesem, dzięki tej innowacji w znaczący sposób poprawimy jakości obsługi klientów”.

Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii wspiera projekt będący częścią inicjatywy „Inteligentna logistyka w transporcie towarów i transakcjach handlowych – innowacyjna zachęta dla rynków przyszłości” (Intelligente Logistik im Güter- und Wirtschaftsverkehr – Innovationsoffensive für die Märkte von morgen). Andreas Liessern z Departamentu Technologii Ruchu mówi „Celem SmartTruck, projektu badawczego finansowanego ze środków publicznych, jest udowodnienie, w jaki sposób przy zastosowaniu inteligentnych technologii, można zmniejszyć ruch w centrum naszych miast przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności firm logistycznych. Jest to element łańcucha działań Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii mającego na celu promowanie inteligentnej logistyki”.

Lepsza jakość usług i większe bezpieczeństwo planowania
SmartTrucks zaprojektowano nie tylko po to, by chronić środowisko. Poprawiają one obsługę procesu nadawania i odbioru przesyłek. Przewożone przesyłki posiadają tagi z identyfikacją radiową (RFID). Umożliwia to rejestrowanie i bieżący monitoring. Dzięki SmartTruck DHL może zapewnić większą precyzję odbioru i dostarczania przesyłek, szybciej reagować na pilne zlecenia i określać dokładny czas odbioru przesyłek. Klienci będą powiadamiani SMS-em o planowanym czasie odbioru ich przesyłek.

Technologię SmartTruck opracowano w Centrum Innowacji DHL. Oprócz niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii w projekt zaangażowane są także: Niemieckie Centrum Przestrzeni Kosmicznej, Niemieckie Centrum Badawcze nad Sztuczną Inteligencją, Motorola i Quintiq. W ciągu trwającego trzy miesiące pilotażu oba pojazdy SmartTrucks dokonają dziennie około 500 odbiorów i dostaw przesyłek wraz z innymi pojazdami, których trasy są planowane w sposób dynamiczny. Gdy testy zakończą się sukcesem, planowane jest zainstalowanie SmartTrucks na około 160 trasach ekspresowych w Berlinie i innych lokalizacjach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!