Przedsiębiorstwo logistyczne H.Essers z siedzibą główną w belgijskim Genk w ostatnim czasie zamówiło 210 nowych naczep Kögel Cargo Rail z wyposażeniem RoRo.
H.Essers dysponujący flotą 1460 pojazdów ciężarowych i 3050 naczepami jest jednym z największych przewoźników logistycznych w Europie. H.Essers wyspecjalizował się w transporcie i logistyce chemikaliów, wyrobów farmaceutycznych, produktów leczniczych i towarów wysokiej wartości.
Kögel Cargo Rail
Ramy w 210-ciu naczepach przystosowanych do transportu multimodalnego zostały dodatkowo wzmocnione. Zintegrowane w ramie krawędzie chwytaków, zabezpieczone plandeką chwytaki oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Cargo Rail idealnie sprawdzają się przy przeładunku kolejowym. Nowe naczepy są przy tym przystosowane do elastycznego załadunku na najpopularniejsze wagony kieszeniowe c, d, e, f, g i h.
Pojazdy są certyfikowane zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h
Wyposażenie RoRo
Dzięki zastosowaniu wyposażenia RoRo ,naczepy mogą być przystosowane do transportu morskiego statkiem lub promem. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy podłużnicami i ramą zewnętrzną, zamkniętą płytę ślizgową o grubości dziesięciu milimetrów, płytę koła o grubości dziesięciu milimetrów, cztery pary pierścieni mocujących o nośności 12 000 kg oraz oznakowanie zgodne z normą DIN EN 29367-2.
Para standardowych mocowań z przodu została zastąpiona przez szerzej rozsuniętą na boki parę mocowań w przedniej części ramy w obszarze sworznia królewskiego. Dodatkową parę mocowań RoRo zastąpiła para wysokiej wytrzymałości mocowań przed osłonami przeciwjazdowymi. Pozwala to na uniknięcie uszkodzenia wspornika lamp przy zastosowaniu łańcuchów. W przedniej części, pomiędzy ramą zewnętrzną a podłużnicami zastosowana została płyta ślizgowa o grubości ośmiu milimetrów. Wzmocnione nogi podporowe naczepy w wersji Ferry razem ze stopami rolkowymi oraz skrócone do 2340 mm osłony przeciwjazdowe uzupełniają wyposażenie RoRo.
Wyposażenie H.Essers
Nośność podłogi naczep została zwiększona, aby wytrzymywać nacisk osi wózka widłowego do 8000 kg. Nad tylną belką zastosowano najazd z blachy ryflowanej o długości 720 mm. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu perforowanej, zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix z 13 parami mocowań o nośności 2000 kg na mocowanie. Stalowa listwa oporowa do palet posiada perforację Vario-Fix.
W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji, zastosowano płytę stalową o grubości 2 mm oraz wysokości 1250 mm. Wzmocnienie ściany przedniej stanowi jeszcze jedna płyta stalowa o grubości 5 mm i wysokości 500 mm, która została przynitowana do podłogi. Tylna część pojazdu jest wyposażona we wzmocnione, stalowe odbojniki.
Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali umiejscowiony na całej szerokości, jak również zabezpieczenie z krzywką blokującą pośrodku płyty osłaniającej ramę. Plandeki naczep posiadają zabezpieczenie antywandalowe. Polega ono na wzmocnieniu siatką z linek stalowych o gęstości 160 x 160 mm. Inne elementy wyposażenia opcjonalnego obejmują między innymi stalowe mocowanie świateł, światła obrysowe LED, światła zespolone LED, linkę plandekową z dwoma uchwytami itp.
Komentarze