Nowa opona Goodyear do transportu budowlanego

20 kwietnia 2009, 0:00

Goodyear, wprowadził na rynek nową oponę dla samochodów ciężarowych typu super single 495/45R22.5 Omnitrac MSD, przeznaczoną do mieszanych zastosowań użytkowych. Pozwala ona na duże zwiększenie ładowności użytkowej pojazdu.

Nowa Goodyear 495/45R22.5 Omnitrac MSD to szeroka opona na oś napędową, która zastępuje standardową podwójną konfigurację kół, pozwalając montować jedno koło. Opona została stworzona specjalnie z myślą o mieszanych zastosowaniach użytkowych, coraz bardziej powszechnych w projektach urbanizacyjnych i infrastrukturalnych.

Całkowita oszczędność wagi w przypadku pojazdów z czterema oponami typu super single 495/45R22.5 Omnitrac MSD na obręczach ze stopu, zamiast ośmiu opon 315/80R22.5 MSD, sięga aż 260 kg.

Najbardziej na nowej oponie Goodyear skorzystają pojazdy takie jak betoniarki czy ciężarówki do przewozu towaru luzem, w których każdy kilogram zaoszczędzony na masie pustego pojazdu oznacza kilogram zyskany na ładowności. W przypadku regularnych kursów podczas obsługi dużych projektów budowlanych, dodatkowe

260 kg ładowności oferowane przez nową oponę Goodyear typu super single na oś napędową istotnie zmniejszy łączną liczbę kursów, co oznacza mniejszy koszt dla całej floty. Mniejsza ilość cykli transportowych przekłada się również na zmniejszenie zużycia paliwa, emisji CO2 oraz ogólny wpływ prac budowlanych na środowisko.

Konstrukcja bieżnika opony Goodyear Omnitrac MSD 495/45R22.5 spełnia typowe potrzeby spotykane w mieszanych zastosowaniach użytkowych. Łączy w sobie długi przebieg z doskonałą trakcją oraz odpornością na uszkodzenia oferowane przez opony do zastosowań mieszanych Omnitrac. Kształt rowków i bloków bieżnika zapewnia doskonałe właściwości samoczyszczące, a ułożenie bloków zmniejsza generowany hałas.


Przekrój opony zaprojektowano tak, aby umożliwić równomierną dystrybucję ciśnienia na całej powierzchni styku opony z podłożem, co poprawia charakterystykę jej zużycia i trakcję. Silikonowy składnik mieszanki bieżnika wykazuje doskonałe parametry na mokrej nawierzchni, a mostki na barkach opony gwarantują solidne oparcie w bardziej wymagających sytuacjach, lepszą stabilność jazdy i sprawniejsze prowadzenie.

Goodyear będzie oferował opony bieżnikowane, stanowiące najbardziej ekonomiczne rozwiązanie przez cały cykl życia osnowy. Bieżnik nowej opony Goodyear 495/45R22.5 Omnitrac MSD może być również ponownie pogłębiony.

„Informacje zebrane podczas kompleksowych i wymagających testów potwierdziły nasze wysokie oczekiwania: nowa opona Goodyear typu super single znacząco poprawia opłacalność pojazdu – bez uszczerbku dla bezpieczeństwa, mobilności lub możliwości dojazdu na plac budowy” – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska.

Goodyear wprowadza nową oponę na podwoziu o dedykowanej konfiguracji przy współpracy z Renault Trucks, co potwierdza zainteresowanie branży tym innowacyjnym produktem.

Cechy i zalety nowej opony:
• szeroki bieżnik gwarantuje wysoki przebieg i doskonałą trakcję;
• rowki rozszerzające się w kierunku krawędzi barku zapewniają lepsze właściwości samoczyszczące;
• przesunięta krawędź bloków na barkach opony polepsza trakcję na błotnistym podłożu;
• sztywna konstrukcja bloku chroni przed uszkodzeniem;

• konstrukcja zoptymalizowana pod kątem emisji hałasu;
• wypukłości na barkach zwiększają stabilność i pewność prowadzenia;
• otwarta konstrukcja bieżnika ze zoptymalizowanym kątem zbieżności bloków zapobiega chwytaniu kamieni;
• nowa kompozycja składników mieszanki bieżnika wydłuża przebieg oraz zwiększa odporność na zużycie i rozdarcie;
• silikonowy składnik mieszanki polepsza parametry opony podczas hamowania na mokrej nawierzchni;

• precyzyjny kontur bieżnika Multi-Radius zapewnia lepszą dystrybucję powietrza w obszarze styku opony z nawierzchnią.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!