Oszczędności dzięki oponom

, 23 kwietnia 2009, 0:00

Znacznie większa żywotność, dużo mniejsze zużycie paliwa w połączeniu z mniejszym negatywnym wpływem na środowisko i wyraźną poprawą ogólnych osiągów opony. To wynik surowych testów, jakim firma Grampian International Freight Limited z siedzibą w Aberdeen, obsługująca całą Europę, poddała opony długodystansowe Continental Eco-Plus-HSL1 i HDL1.

Firma wyposażyła należącą do swojej floty trójosiową ciężarówkę marki Scania w oba typy opon wiosną 2008 r. Pierwszą, najszybciej zauważalną zmianą był spadek ilości zużytego paliwa. W porównaniu do innych pojazdów z floty firmy, zużywających 27,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, testowana ciężarówka zużywała 24,76 litrów. Ponieważ ciężarówki przejeżdżają ok. 140 000 kilometrów każdego roku, oznacza to oszczędność na poziomie 3696 litrów. Wynika z tego, że kupno nawet ośmiu nowych opon do każdej ciężarówki wiąże się z oszczędnościami.

Grampian International Freight Limited korzysta ponadto z całej gamy produktów, jaką Continental ma do zaoferowania. Dzięki temu firma może wybrać najlepsze opony dla różnego typu pojazdów. Od momentu wprowadzenia na rynek opony HTR1, firma zdecydowała się wyposażyć w nią wszystkie 90 przyczep ze swojej floty. I tu właśnie opony Continental zademonstrowały swoją drugą zaletę. HTR1 wystarczają na 140 – 180 tyś. kilometrów, co oznacza, że mogą być użytkowane przez okres od 18 do 24 miesięcy. Jeszcze lepszymi osiągami będzie mogła pochwalić się nowa opona HTR2.

Firma przewozowa już odnotowała podobne właściwości, jeśli chodzi o trwałość opony HSR1 w ciągnikach Scania i Volvo. Opony te mogą przejechać średnio 200 000 kilometrów, na osiach nośnych wleczonych wartość ta może sięgać nawet 300 000 kilometrów. Przykład Grampian International Freight jasno demonstruje znaczenie stosowania odpowiedniego typu opon. Firma obsługuje pojazdy przejeżdżające ok. 4,5 miliona kilometrów każdego roku na długich trasach w całej Europie, a także Afryce Północnej. Cała flota składa się z 43 ciężarówek i 90 naczep, jeżdżących łącznie na ok. 1000 kół. Stosowanie odpowiednich opon wiąże się z potencjałem ogromnych oszczędności.

Jim Greig, odpowiedzialny za zakupy i konserwację wszystkich wykorzystywanych przez flotę opon, również jest pod wielkim wrażeniem: “Prace firmy Continental nad udoskonalaniem opon do pojazdów ciężarowych oznaczają dla nas więcej przejechanych kilometrów, optymalne zużycie paliwa i osiągi, z których jesteśmy więcej niż zadowoleni”. Nie szczędzi także pochwał lokalnemu dilerowi ContiNetwork* “Tyreservices Aberdeen”, z którym współpracuje od wielu lat przy zakupach oraz serwisowaniu opon na terenie całej Wielkiej Brytanii.

Poza korzyściami czysto ekonomicznymi, opony Continental mają też pozytywny wpływ na środowisko, dzięki zwiększonej żywotności oraz mniejszemu zużyciu paliwa. Spełnia to kryterium decyzyjne, które Grampian International Freight wraz z firmą-matką Panalpina World Transport oraz innymi dużymi firmami transportowymi dodały do profilu swoich wymogów.

* ContiNetwork – działająca na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii sieć niezależnie działających serwisów opon, które zostały specjalnie wyselekcjonowane do kompleksowej obsługi flot. W Polsce jej odpowiednikiem jest ContiEuroService.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!