Opony jak nowe: Bieżnikowanie źródłem oszczędności

23 kwietnia 2009, 0:00

W związku z kryzysem finansowym ekonomiści zapowiadają recesję. Wiele przedsiębiorstw już dzisiaj odczuwa spadek zamówień, a operatorzy flot transportowych dodatkowo zmagają się z ciągłym wzrostem kosztów. Oszczędności stają się zatem w wielu dziedzinach priorytetem na rok 2009. Lecz gdzie ich szukać? Firma Continental uważa, że w branży transportowej, duże możliwości obniżania kosztów operacyjnych tkwią w oponach do samochodów ciężarowych. Zregenerowana opona pozwala przejechać prawie tyle samo kilometrów co nowa, a jest blisko o połowę tańsza.

Opony Continental do samochodów ciężarowych mogą doskonale służyć użytkownikowi dłużej niż tylko przez jeden cykl życia, a to dzięki wykorzystaniu opon regenerowanych ContiRe™. Oczywiście nie każda zużyta opona nadaje się do bieżnikowania, musi bowiem spełniać niezwykle ostre kryteria jakościowe ustalone przez producenta. Jeśli jednak opona przejdzie gruntowne testy i specjaliści stwierdzą, że struktura korpusu zwanego karkasem jest nienaruszona, nic nie stoi na przeszkodzie, by przedłużyć jej życie.
Zdaniem Eckharda Wilanka, dyrektora działu flot i opon bieżnikowanych koncernu Continental, korzyści dla użytkowników są oczywiste: „Bieżnikowane opony kosztują prawie o połowę mniej niż nowe”. Kalkulacja ta uwzględnia wartość karkasu, która wynosi średnio 50 euro.

Continental zapewnia bieżnikowanym oponom nie tylko drugie życie, ale także najwyższą jakość. „Opony ContiRe™ produkujemy tak samo jak nowe opony. Pod względem wyglądu, trwałości i walorów jezdnych nie różnią się one niczym”, wyjaśnia jeden z inżynierów pracujących w firmie. Nowoczesne technologie produkcji oraz najnowsze metody testowania trwałości i bezpieczeństwa wyrobów gwarantują ich niezmiennie wysoką jakość. Do regeneracji wykorzystuje się identyczne bieżniki i mieszanki gumowe jak przy wytwarzaniu nowych opon. Do bieżnikowania trafiają wyłącznie karkasy w idealnym stanie, posiadające gwarancję C2 udzielaną przez Continental. „Wysokiej jakości karkasy Continental w nienagannym stanie technicznym stanowią pełnowartościowy materiał, który wykorzystujemy jako podstawowy element opon ContiRe™”, mówi Wilanek.

W wypadku najtrwalszych karkasów oponę można poddawać bieżnikowaniu nawet do trzech razy. Kupując regenerowane opony oszczędza się nie tylko pieniądze, ale i środowisko, ponieważ bieżnikowanie pochłania mniej surowców i energii niż produkcja nowej opony. Poza tym maksymalne wykorzystanie karkasów pozwala zmniejszyć ilość zużytego ogumienia – co dodatkowo odciąża środowisko.

Bieżnikowanie kryje w sobie jednak więcej zalet, niż to się wydaje na pierwszy rzut oka. Continental stosuje dwie technologie bieżnikowania: na zimno i na gorąco. Tradycyjnie zużyta opona jest wykorzystywana w 85%, a regeneracji podlega jedynie bieżnik i – jeśli to konieczne – boki opony. Dzięki temu znacznie ogranicza się zużycie materiałów. Natomiast w procesie bieżnikowania na gorąco (ContiRe™) Continental regeneruje oponę od stopki do stopki. Zaleta tej metody polega na tym, że odnowieniu poddaje się także ściany boczne, więc w efekcie cała opona wygląda jak nowa. Co więcej, opony ContiRe™ można nacinać dokładnie tak samo jak nowe opony Continental.

ContiTread™ to wysokiej jakości bieżnik produkowany przez Continental, przeznaczony do regenerowania opon na zimno w autoryzowanych serwisach. W tej technologii wyprofilowany i zwulkanizowany bieżnik nakleja się po prostu na oszlifowany i odpowiednio przygotowany karkas. Niesie to za sobą taką korzyść, że ContiTread™ można stosować także do regeneracji opon innych producentów.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!