Lafarge w Polsce sprzedaje spółkę transportową Lafarge Transport. Firma sprzedała także 51% udziałów w East-West Express. Producent jednocześnie zmienił model biznesowy zarządzania transportem cementu na model floty dedykowanej.
Każda branża spotyka się obecnie z koniecznością wprowadzania zmian wynikających z powszechnego procesu digitalizacji. Firmy nie unikną tych zmian, dlatego muszą poszukiwać nowych rozwiązań, innowacji i podchodzić kreatywnie do realizowanych działań.
Dla producenta jednym z kluczowych filarów strategii biznesowej jest oferowanie rozwiązań, dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów, interesariuszy czy dostawców. Firma realizuje obecnie projekt IVO – indywidualnej wartości dla dostawców.
W związku z tym wprowadza nowy model biznesowy zarządzania swoim transportem – model floty dedykowanej, który znacząco zmienia otoczenie biznesowe dostawców. W ramach nowego systemu przewoźnik współpracujący z firmą będzie otrzymywał stałą, miesięczną opłatę za samochód oraz zwrot kosztów paliwa, w zależności od pokonanego dystansu.
Samochody przewoźnika będą przeznaczone na wyłączność Lafarge. Proces planowania wszystkich dostaw będzie w dalszym ciągu scentralizowany i w całości zarządzany przez Dział Logistyki firmy. Lafarge jest także w końcowej fazie wdrażania nowego systemu Quintiq TMS (Transport Management System), który wspomaga planowanie, monitoring i rozliczanie procesów transportowych.
– W naszej branży zmiana modelu zarządzania transportem na flotę dedykowaną oraz wdrożenie systemu Quintiq TMS to nowatorskie i innowacyjne podejście. To pierwsze tak wyraźne zmiany w transporcie cementu od lat. Wpisują się jednak doskonale w naszą strategię upraszczania biznesu i koncentrowania się na kluczowych obszarach działalności Lafarge. Ten model biznesowy gwarantuje nam pełną dostępność przeznaczonych dla nas samochodów w trakcie trwania kontraktu oraz zabezpiecza nas przed niekontrolowanym wzrostem cen rynkowych. Zyskujemy także większą elastyczność związaną z flotą przewozową i unikamy kosztów wynikających z inwestycji w środki transportu i na infrastrukturę niezbędną do poprawnego funkcjonowania wszystkich działań transportowych – skomentował Leszek Szelerski, Dyrektor Łańcucha Dostaw Lafarge w Polsce.
Lafarge w Polsce sprzedało spółkę Lafarge Transport Sp. z o.o. zewnętrznemu inwestorowi – firmie Euro-Pegaz. Firma posiada doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi koncernami m.in. P&G, Mars, Unilever, Wrigley, Coty, KraftHeinz.
Umowa sprzedaży Lafarge Transport zawiera zapis gwarantujący wszystkim obecnym pracownikom spółki ciągłość zatrudnienia oraz dalszy rozwój spółki, jako kluczowego dostawcy usług transportowych dla Lafarge. Długoterminową perspektywę współpracy zapewnia podpisany przez firmy pięcioletni kontrakt transportowy.
Lafarge w Polsce sprzedało także wszystkie swoje udziały w wysokości 51% w spółce East-West Express dotychczasowemu udziałowcowi oraz nowemu inwestorowi. Sprzedaż udziałów podyktowana jest działaniami producenta mającymi na celu optymalizację aktywów, redukcję liczby podmiotów prawnych oraz skupienie się na głównych obszarach działalności firmy. Zawarta transakcja daje spółce perspektywy poprawy funkcjonowania, rozwoju i dalszych inwestycji.
Komentarze