„PRACA NA WYSOKIM POZIOMIE” to hasło, jakie 10 lat temu postanowiła zrealizować firma HMF Polska, przedstawiciel duńskiego producenta żurawi samochodowych. Czy udało się osiągnąć cel?
HMF Polska po trzech latach obecności nad Wisłą rozpoczęła swoją ekspansję w branży energetycznej. Od tego czasu wypracowywała sobie pozycję wiarygodnego partnera, w efekcie czego podpisała umowy współpracy z takimi kontrahentami jak TAURON, ENERGA, ENEA, PGE, PGNiG, PKP ENERGETYKA i wieloma innymi z branży OEM.
HMF Polska zrealizowała i dostarczyła szereg, spersonalizowanych rozwiązań, takich jak prototyp pojazdu na gąsienicach, stworzony dla wszystkich pracujących w wymagających warunkach terenowych. Pojazd gąsienicowy ma dobre właściwości jezdne w trudnych warunkach terenowych. Dlatego jego głównym odbiorcą będą firmy energetyczne oraz wszelkie ekipy pracujące w miejscach niedostępnych dla zwykłych samochodów.
Żuraw HMF 2120-K4 znalazł swoje miejsce na zmodernizowanym podwoziu STAR-a Niska masa własna samochodu (10.500 kg), jego dobre właściwości terenowe, a także daleki zasięg żurawia HMF 2120-K4 1330 kg (12,4 m) spowodowały, że stworzona maszyna jest niezastąpiona i jedyna w swoim rodzaju. Wyposażenie dodatkowe takie jak wiertnica i kosz osobowy sprawiają, że jeden pojazd wyposażony w żuraw HMF spełnia funkcję trzech urządzeń: żurawia przeładunkowego, zwyżki osobowej (MEWP) i maszyny wiercącej.
W 2015 roku minęło 70 lat istnienia duńskiego producenta żurawi hydraulicznych HMF. Celem nowych produktów HMF będzie uzyskanie lżejszych żurawi o jeszcze większym udźwigu, w których technologia sprawdzonego już systemu EVS (dynamiczna stabilność całego pojazdu) odegra dominującą rolę. Obecnie gama produktów HMF posiada już 90 różnych typoszeregów żurawi, ale rozwój marki oraz wprowadzanie nowych produktów będzie wciąż kontynuowany.
Komentarze