Niezależne warsztaty już od teraz mogą montować nowe łożyska kolumny amortyzatora MEYLE-HD w VW Transporterach T5 i T6. MEYLE jako pierwsza firma na rynku części zamiennych, oferuje kompletny zestaw naprawczy łącznie z łożyskiem tocznym, talerzem amortyzatora i mocowaniem kolumny amortyzatora, który jest kompatybilny dla obu modeli.
Nieważne, czy do warsztatu trafi VW T5 czy też T6 – dzięki technicznym ulepszeniom komponentów, łożysko kolumny amortyzatora MEYLE-HD wytrzymuje dłużej niż wersja oryginalna.
VW Transportery to obiekty kultu cieszące się olbrzymią popularnością przez wiele generacji. Gros części jego układu napędowego i zawieszenia jest poddawane szczególnie dużym obciążeniom. Przykładem tego są łożyska kolumny amortyzatora. Ponieważ środek ciężkości w transporterach T5 i T6 jest położony bardzo wysoko, to łożyska te muszą niwelować bardzo duże siły, szczególnie w zakrętach oraz przy ruszaniu i hamowaniu. W toku transportowania ładunków, obciążenie tych komponentów dodatkowo wzrasta. Skutkiem jest przedwczesne zużycie.
Zmiany konstrukcyjne jakie zastosowali inżynierowie z MEYLE, wydłużyły żywotność nowych łożysk kolumny amortyzatora MEYLE-HD, w porównaniu z częścią oryginalną. Wystarczy wspomnieć zwiększoną liczbę kulek w łożysku tocznym, która powoduje bardziej równomierne rozłożenie sił. Talerz sprężyny amortyzatora, w porównaniu do części oryginalnej, jest kuty, a nie odlewany – tym samym komponent wytrzymuje większe obciążenia, dzięki czemu nie powstają na nim żadne pęknięcia. Ze względu na te ulepszenia, warsztaty mogą zaoferować swoim klientom – na łożyska kolumny amortyzatora MEYLE-HD aż cztery lata gwarancji.
W przypadku zestawu do kolumny amortyzatora MEYLE-HD, firma oferuje pierwszy zestaw naprawczy dla VW T6 na rynku części zamiennych. Poprzez zestawienie tych trzech komponentów jest on w pełni kompatybilny z VW Transporterami piątej generacji. Wielu użytkowników tych aut uważa to za świetną wiadomość, ponieważ wersja oryginalna łożyska miała słabą konstrukcję, co często prowadziło do przedwczesnego zużycia i awarii. Wraz ze wzmocnieniem tej części dedykowanej dla T6, niewątpliwe korzyści odnieśli także posiadacze T5, który może zostać „przerobiony” na solidniejszą wersję.
Oprócz tego, MEYLE oferuje 18 dodatkowych zestawów naprawczych łożyska kolumny amortyzatora do zastosowania w: Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Mazda, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda i Volvo.
Nowy zestaw łożyska kolumny amortyzatora MEYLE-HD dla Transportera VW V (04/03-11/09) i Transportera VW VI (04/15-) jest dostępny od teraz pod następującym numerem MEYLE: 100 641 1002/HD (skrócony numer MEYLE: MCX0561HD).
Porada warsztatowa: W swoim nowym wideo o wymianie amortyzatorów, „Mechanicy MEYLE“ pokazują także, jak wymienia się łożysko kolumny amortyzatora w VW T5, oraz wskazują na co jeszcze należy zwrócić uwagę:
Komentarze