Solaris Bus & Coach S.A. na 58. Międzynarodowym Kongresie UITP (Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego) w Wiedniu zaprezentuje swoje „doświadczenia z przyszłości”. Dokładnie przyjrzeć się im będzie można w dniach 07.06 – 11.06.2009 roku w hali B, na stoisku 2D600, gdzie zaprezentowany zostanie ekologiczny autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid oraz Solaris Urbino New Editon.
Solaris Urbino 18 Hybrid
Już w roku 2006 Solaris przedstawił pierwszy w Europie autobus z przyjaznym środowisku napędem hybrydowym. W przeciągu niecałych trzech lat hybrydowe Solarisy wożące pasażerów w 10 miastach w czterech europejskich państwach pokonały już ponad 500.000 km. Zdobywane dzięki temu doświadczenie wykorzystywane jest do nieustających prac nad dalszym rozwojem wyjątkowego w skali kontynentu autobusu. Wyniki uzyskiwane w codziennym ruchu liniowym, przekazywane przez klientów, potwierdzają redukcję zużycia paliwa nawet do 25 % w stosunku do tradycyjnych autobusów spalinowych.
Przegubowy, 18-metrowy Solaris Urbino 18 Hybrid korzysta z systemu EP50 firmy Allison Transmission. Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 150 kW wspierają spalinowy silnik Cummins ISBe5 250B o pojemności 6,7 l i mocy 178 kW (242 KM). Odzyskiwana w trakcie procesu hamowania energia, gromadzona jest w niklowo-metalowo-wodorkowych bateriach zamontowanych na dachu autobusu. Dzięki temu baterie nie wymagają doładowywania z zewnętrznych źródeł energii.
Wykonane przez niezależne instytuty badania potwierdziły oszczędność paliwa od 22 % do 24 % we wszystkich cyklach SORT. Jednak doświadczenia naszych klientów z regularnego użytkowania pojazdów dowodzą, że wartości te mogą być jeszcze korzystniejsze. Jednocześnie klienci cenią bezawaryjność i wysoki wskaźnik gotowości technicznej autobusu. Podczas dotychczas pokonanych spalinowo-elektrycznych 500.000 km nie odnotowano ani jednej usterki systemu hybrydowego.
„Dostarczając Solarisa Urbino 18 Hybrid do dziesięciu europejskich miast udało nam się zebrać niepowtarzalne doświadczenie w różnorodnych warunkach. Podziękowania kierujemy do naszych klientów, bez których nie byłoby tego sukcesu. Dzięki uzyskiwanym przez nich wynikom utwierdzamy się w przekonaniu, iż wczesna decyzja o inwestycji w technologię hybrydową była trafna” wyjaśnia Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solarisa.
Beneficjentem hybrydowych pojazdów podpoznańskiej firmy jest także środowisko naturalne. Redukcja emisji NOx o 13 %, CO2 o 25 %, CO o 32 %, a rakotwórczych cząsteczek stałych o 78 % w stosunku do napędu spalinowego przyczynia się do czystego otoczenia dla wszystkich.
Na podstawie uzyskanych doświadczeń oferta Solarisa, w zakresie autobusów hybrydowych, będzie sukcesywnie rozbudowywana. Już w przyszłym roku powiększy się o 12 metrową hybrydę, idealną na trasy o mniejszym natężeniu ruchu.
Solaris Urbino New Edition
Świętująca w maju 2009 roku swoje 10-te urodziny rodzina niezawodnych, niskopodłogowych Solarisów Urbino cieszy się niesłabnącą popularnością. Tylko w roku 2008 dostarczono klientom ponad 1000 sztuk pojazdów tej marki. Sukces zachęca do dalszej pracy: Urbino New Edition pokazuje pomysły na ewolucję produktu.
Głównym elementem atrakcyjnego wnętrza jest transparentny sufit z niezwykłym systemem oświetlenia. Boczne panele ścienne oraz półprzezroczyste siedzenia dopełniają nowoczesny design przestrzeni pasażerskiej. Możliwość dowolnego oklejenia wieży silnika daje nieznane dotąd możliwości indywidualnej aranżacji właścicielowi pojazdu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom kierowców Solaris opracował innowatorski pulpit. Dotykowe ekrany umożliwiają dowolne zaprogramowanie funkcji i wyświetlaczy, tak by maksymalnie ułatwić pracę kierowcy i jednym spojrzeniem dać szansę przeglądu stanu pojazdu.
Solaris dla transportu regionalnego: nowy wysokopodłogowy autobus międzymiastowy
Jeszcze w tym roku Solaris Bus & Coach S.A. przedstawi zupełnie nowy produkt – autobus międzymiastowy. Pojazd dostępny będzie w kilku wyspecjalizowanych liniach wyposażenia pozwalających na wielorakie zastosowanie, spełniając jednocześnie wysokie oczekiwania rynku przewozów regionalnych, międzymiastowych i szkolnych. Autobus oferowany będzie w długościach 12 oraz 13 metrów. Znane z Urbino wysokie standardy jakości, komfortu i bezpieczeństwa, a także łatwość serwisu będą również cechami rozpoznawalnymi nowego autobusu międzymiastowego.
Konkurencyjna cena nowego produktu z Bolechowa zapewni wybór przewoźnikom w transporcie regionalnym. Łatwo zauważalne akcenty z rodziny Urbino przeniesiono do nowego pojazdu dbając o jego atrakcyjny wygląd. Premierę zaplanowano na jesień 2009 roku.
Z energią (elektryczną) w przyszłość
Jesień 2009 roku będzie także datą długo oczekiwanej premiery, niskopodłogowego tramwaju Solarisa Tramino. Niska podłoga na całej długości wnętrza pojazdu to jedna z głównych cech Tramino. Wysokiej jakości komponenty układu jezdnego wózków gwarantują komfort nawet przy użytkowaniu na zniszczonych torowiskach. Wszystkie części nowego tramwaju pochodzą od uznanych producentów wiele już lat obecnych w branży pojazdów szynowych.
Obecnie odbywa się montaż 31,7 metrowego, pięcioczłonowego pojazdu przedseryjnego. Solaris Tramino to połączenie innowacyjnych rozwiązań dla transportu szynowego z wieloletnim doświadczeniem w produkcji uznanych w Europie środków komunikacji miejskiej.
Komentarze