Oryginalne Części Mercedes-Benz w niezależnych stacjach obsługi

1 czerwca 2009, 0:00

Mercedes-Benz proponuje warsztatom niezależnym program BestParts – kompleksową ofertę dostaw Oryginalnych Części Mercedes-Benz. Program ten został zainaugurowany przez Mercedes-Benz Polska i sieć dealerską w 2008r. Jego celem jest popularyzacja stosowania oryginalnych części zamiennych w nieautoryzowanych warsztatach samochodowych oraz firmach transportowych posiadających własne serwisy.

Komunikacja z niezależnymi stacjami obsługi
Mercedes oferuje niezależnym stacjom obsługi pomocną platformę Service&Part net (www.service-and-parts.net) Jest to platforma komunikacji internetowej z niezależnymi stacjami obsługi, dzięki której wszyscy zainteresowani mają bezpłatny i szybki dostęp do wszelkich informacji o częściach zamiennych, obsługi i napraw oraz o sprzęcie do diagnostyki usterek i Digital Service Booklet.

Szybki dostęp do Oryginalnych Części Zamiennych

Miarą sukcesu stacji obsługi jest przede wszystkim szybka realizacja zleceń i napraw, która często zależy od dostępności części zamiennych. System dostaw Oryginalnych Części Zamiennych gwarantuje otrzymanie każdej części możliwie szybko. W magazynie centralnym oraz w magazynach dealerów Mercedes-Benz znajduje się ponad 390.000 stale dostępnych części. Ponad to systemy logistyczne Mercedes-Benz pozwalają sprowadzać potrzebne części z najdalszych zakątków świata. W Polsce system logistyczny pomiędzy centralnym magazynem w Ołtarzewie a dealerami zorganizowany jest na wzór przewozów kurierskich, z uwzględnieniem dostaw nocnych. Gwarantuje to dostawę części, dostępnej w podwarszawskim magazynie i zamówionej przed godz. 17:30 – już następnego dnia. Dlatego na żadną, nawet nietypową część zamienną serwis nie będzie długo czekał, a auto zostanie szybko naprawione. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku klientów biznesowych, których podstawowym narzędziem pracy jest samochód a każdy dodatkowy dzień przestoju przynosi straty.

Dzięki programowi BestParts pracownicy warsztatu mogą korzystać z doradztwa opiekuna BestParts z ramienia Mercedes-Benz w zakresie doboru części zamiennych. Ponadto wszelkie formalności związane z uczestnictwem w programie dokonywane są przez lokalnego dealera oraz drogą internetową, a klienci BestParts mogą brać udział w różnego rodzaju spotkaniach informacyjnych dotyczących m.in. obsługi internetowego systemu zamawiania części zamiennych i korzystania z Elektronicznego Katalogu Części (EPC).

Łatwy kontakt z dealerem

Aby ułatwić kontakt z dealerem Mercedes-Benz, klienci BestParts mogą korzystać z szeregu kanałów komunikacji: od tradycyjnego telefonu i faksu przez komunikatory internetowe typu Gadu Gadu po posiadający wiele zalet system internetowy WebParts. Internetowa platforma WebParts umożliwia wygodne zamawianie Oryginalnych Części Mercedes-Benz przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dodatkowo klient ma darmowy dostęp do aktualnego katalogu części EPC, aktualnego cennika oraz informację o ofertach specjalnych. System WebParts oferuje inne udogodnienia, takie jak tworzenie szablonów zamówień, aby klient nie musiał tracić czasu przy systematycznym zamawianiu tych samych części. Korzystanie z systemu jest bezpłatne. Wystarczy skontaktować się z najbliższym Dealerem Mercedes-Benz. Opiekun programu BestParts zainstaluje system podczas wizyty u klienta i wyjaśni, jak zamawiać potrzebne części zamienne.

Partnerskie relacje
Nadrzędnym celem programu BestParts ma być maksymalizacja obopólnych korzyści – zarówno warsztatu niezależnego, jak również dealera Mercedes-Benz. Dlatego największy nacisk położony został na partnerskie relacje obu podmiotów. Dzięki indywidualnej opiece ze strony przedstawiciela dealera Mercedes-Benz niezależna stacja obsługi może otrzymać warunki handlowe dopasowane do profilu swojej działalności. Ponadto ma dostęp do różnorodnych promocji i ofert specjalnych dedykowanych partnerom biznesowym.
Ponadto opiekun BestParts dostarcza materiały marketingowe służące promowaniu Oryginalnych Części Zamiennych w warsztacie niezależnym. W pakiecie klient BestParts dostaje materiały marketingowe, m.in. folder informacyjny dotyczący programu BestParts, ulotki na temat Oryginalnych Części Mercedes-Benz, oznakowanie warsztatu informujące o przynależności warsztatu do BestParts w formie naklejek, stojaków na ulotki itp., materiały informujące o aktualnych promocjach, podręczniki dotyczące korzystania z WebParts.

Ponadto poza kontaktem z opiekunem z Autoryzowanego Serwisu Mercedes-Benz klient może zwrócić się również do Koordynatorów Programu BestParts w Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.: – Tomasza Olejniczaka odpowiedzialnego za sprzedaż części zamiennych do samochodów osobowych oraz Artura Zwolańskiego zajmującego się sprzedażą części zamiennych do samochodów użytkowych.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.31.141.*, 2 czerwca 2009, 0:00 0 0

No ,no to teraz oryginały będą w cenie zamienników. Drżyjcie Chińczycy!!!!
A na poważnie bardzo dobra idea, ciekawe czy sie sprawdzi w praktyce i czy wystarczy im elastyczności w kontaktach z niezależnymi warsztatami .
No i oczywiście jak będą wyglądały sprawy reklamacji???

Odpowiedz