Mercedes-Benz proponuje warsztatom niezależnym program BestParts – kompleksową ofertę dostaw Oryginalnych Części Mercedes-Benz. Program ten został zainaugurowany przez Mercedes-Benz Polska i sieć dealerską w 2008r. Jego celem jest popularyzacja stosowania oryginalnych części zamiennych w nieautoryzowanych warsztatach samochodowych oraz firmach transportowych posiadających własne serwisy.
Komunikacja z niezależnymi stacjami obsługi
Mercedes oferuje niezależnym stacjom obsługi pomocną platformę Service&Part net (www.service-and-parts.net) Jest to platforma komunikacji internetowej z niezależnymi stacjami obsługi, dzięki której wszyscy zainteresowani mają bezpłatny i szybki dostęp do wszelkich informacji o częściach zamiennych, obsługi i napraw oraz o sprzęcie do diagnostyki usterek i Digital Service Booklet.
Szybki dostęp do Oryginalnych Części Zamiennych
Miarą sukcesu stacji obsługi jest przede wszystkim szybka realizacja zleceń i napraw, która często zależy od dostępności części zamiennych. System dostaw Oryginalnych Części Zamiennych gwarantuje otrzymanie każdej części możliwie szybko. W magazynie centralnym oraz w magazynach dealerów Mercedes-Benz znajduje się ponad 390.000 stale dostępnych części. Ponad to systemy logistyczne Mercedes-Benz pozwalają sprowadzać potrzebne części z najdalszych zakątków świata. W Polsce system logistyczny pomiędzy centralnym magazynem w Ołtarzewie a dealerami zorganizowany jest na wzór przewozów kurierskich, z uwzględnieniem dostaw nocnych. Gwarantuje to dostawę części, dostępnej w podwarszawskim magazynie i zamówionej przed godz. 17:30 – już następnego dnia. Dlatego na żadną, nawet nietypową część zamienną serwis nie będzie długo czekał, a auto zostanie szybko naprawione. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku klientów biznesowych, których podstawowym narzędziem pracy jest samochód a każdy dodatkowy dzień przestoju przynosi straty.
Dzięki programowi BestParts pracownicy warsztatu mogą korzystać z doradztwa opiekuna BestParts z ramienia Mercedes-Benz w zakresie doboru części zamiennych. Ponadto wszelkie formalności związane z uczestnictwem w programie dokonywane są przez lokalnego dealera oraz drogą internetową, a klienci BestParts mogą brać udział w różnego rodzaju spotkaniach informacyjnych dotyczących m.in. obsługi internetowego systemu zamawiania części zamiennych i korzystania z Elektronicznego Katalogu Części (EPC).
Łatwy kontakt z dealerem
Aby ułatwić kontakt z dealerem Mercedes-Benz, klienci BestParts mogą korzystać z szeregu kanałów komunikacji: od tradycyjnego telefonu i faksu przez komunikatory internetowe typu Gadu Gadu po posiadający wiele zalet system internetowy WebParts. Internetowa platforma WebParts umożliwia wygodne zamawianie Oryginalnych Części Mercedes-Benz przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dodatkowo klient ma darmowy dostęp do aktualnego katalogu części EPC, aktualnego cennika oraz informację o ofertach specjalnych. System WebParts oferuje inne udogodnienia, takie jak tworzenie szablonów zamówień, aby klient nie musiał tracić czasu przy systematycznym zamawianiu tych samych części. Korzystanie z systemu jest bezpłatne. Wystarczy skontaktować się z najbliższym Dealerem Mercedes-Benz. Opiekun programu BestParts zainstaluje system podczas wizyty u klienta i wyjaśni, jak zamawiać potrzebne części zamienne.
Partnerskie relacje
Nadrzędnym celem programu BestParts ma być maksymalizacja obopólnych korzyści – zarówno warsztatu niezależnego, jak również dealera Mercedes-Benz. Dlatego największy nacisk położony został na partnerskie relacje obu podmiotów. Dzięki indywidualnej opiece ze strony przedstawiciela dealera Mercedes-Benz niezależna stacja obsługi może otrzymać warunki handlowe dopasowane do profilu swojej działalności. Ponadto ma dostęp do różnorodnych promocji i ofert specjalnych dedykowanych partnerom biznesowym.
Ponadto opiekun BestParts dostarcza materiały marketingowe służące promowaniu Oryginalnych Części Zamiennych w warsztacie niezależnym. W pakiecie klient BestParts dostaje materiały marketingowe, m.in. folder informacyjny dotyczący programu BestParts, ulotki na temat Oryginalnych Części Mercedes-Benz, oznakowanie warsztatu informujące o przynależności warsztatu do BestParts w formie naklejek, stojaków na ulotki itp., materiały informujące o aktualnych promocjach, podręczniki dotyczące korzystania z WebParts.
Ponadto poza kontaktem z opiekunem z Autoryzowanego Serwisu Mercedes-Benz klient może zwrócić się również do Koordynatorów Programu BestParts w Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.: – Tomasza Olejniczaka odpowiedzialnego za sprzedaż części zamiennych do samochodów osobowych oraz Artura Zwolańskiego zajmującego się sprzedażą części zamiennych do samochodów użytkowych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.31.141.*, 2 czerwca 2009, 0:00 0 0
No ,no to teraz oryginały będą w cenie zamienników. Drżyjcie Chińczycy!!!!
A na poważnie bardzo dobra idea, ciekawe czy sie sprawdzi w praktyce i czy wystarczy im elastyczności w kontaktach z niezależnymi warsztatami .
No i oczywiście jak będą wyglądały sprawy reklamacji???
Odpowiedz