Według informacji ISBnews, PKN Orlen ma w planach reaktywację popularnej marki CPN i prowadzenie stacji pod tym szyldem na warszawskiej Pradze.
W ostatnich dniach pojawiły się próby przejęcia logo marki CPN. W odpowiedzi na te działania, PKN Orlen chcąc zabezpieczyć legendarną markę i część swojej historii, zdecydował się zmienić logotyp stacji na warszawskiej Pradze właśnie na wspomnianą, historyczną markę.
Nazwa CPN powstała dzięki Ministrowi Przemysłu, który 3 grudnia 1945 roku specjalnym zarządzeniem utworzył państwowe przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych. 10 lat później ponownie przekształcono organizację i nadano jej nazwę Centralny Zarząd Obrotu Produktami Naftowymi “CPN”.
Po kolejnych 3 latach firma powróciła do wcześniejszej nazwy, którą połączono ze skrótem „CPN” – Centrala Produktów Naftowych “CPN”, a w grudniu 1995 roku została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Autorem opracowanego w latach 60. XX w. logo CPN jest Ryszard Bojar, który wraz ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim opracował także cały system identyfikacji wizualnej CPN. W czasach swojej świetności spółka posiadała liczącą ponad 1400 obiektów sieć stacji paliw.
Rada Ministrów podjęła decyzję o utworzeniu koncernu naftowego w maju 1998 roku. Miał on powstać w wyniku fuzji Centrali Produktów Naftowych CPN SA oraz Petrochemii Płock SA. Działania o utworzeniu nowego podmiotu zostały sformalizowane 7 września 1999 r., kiedy to przyjął nazwę Polski Koncern Naftowy SA. 3 kwietnia 2000 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło decyzje o nadaniu spółce nazwy handlowej Orlen.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 79,55 mld zł w 2016 roku. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych od 1999 r.
Ankieta
Ankieta została zakończona!
Komentarze