Continental przedstawia nowe opony serii 2 Gamy R i L. Obydwa modele, przeznaczone są do transportu szosowego w ruchu regionalnym i długodystansowym, będące zupełnie nowymi konstrukcjami, wyposażone są w nowoczesne rozwiązania do codziennego użytku w trudnych warunkach. Głównymi celami przy opracowywaniu nowych opon przez Continental były: większe przebiegi, mniejsze spalanie i wyraźny wzrost poziomu bezpieczeństwa.
Inżynierowie z Continental za podstawę nowych opon do pojazdów ciężarowych wzięli zupełnie nową technologię produkcji karkasów. Składają się one z 4-warstwowego trójkątnego opasania, systemu Air-Keep, stalowego wzmocnienia kordu i nowego konturu opony. Połączenie to zapewnia uzyskiwanie większych przebiegów, mniejszych oporów toczenia i poprawionych właściwości bieżnikowania.
Sztywniejszy karkas został zaprojektowany z nowym, zoptymalizowanym konturem. Dzięki temu wzrosła ilość miejsca na powietrze, a co za tym idzie – nośność i osiągane przez oponę przebiegi. Co więcej, redukcji uległy niepożądane ruchy opony, które skracały jej żywotność. Udało się także zmniejszyć ciężar opony. Stalowe wzmocnienie oplatające stopkę opony został przeprojektowany i poprawiony w stosunku do poprzedniczki, dzięki czemu opona dużo stabilniej osadzona jest na feldze, redukując pękanie w stopce przy przeładowaniu lub braku odpowiedniego ciśnienia.
W oparciu o nową technologię tworzenia opon opracowano trzy oddzielne rodziny produktów, do różnych zastosowań, o wspólnej bazie konstrukcyjnej.
Opony z serii R przeznaczone są do codziennego, całorocznego stosowania w trudnych warunkach, w transporcie regionalnym i na dłuższych trasach. Zaleca się również stosować tę oponę jako alternatywę w transporcie autostradowym w warunkach zimowych z racji posiadania homologacji M+S. W znacznym stopniu przyczyniają się one do redukcji kosztów oraz wzrostu osiąganych przebiegów, które teraz są o dwadzieścia procent większe, zanim opona nie otrzyma swojego drugiego życia jako wysokiej klasy opona bieżnikowana ContiRe. Opony serii R kwalifikują się do uniwersalnego stosowania na różnego rodzaju nawierzchniach i w trudnych warunkach, dzięki swojej wysokiej odporności i wytrzymałości.
Nowa seria L przeznaczona jest szczególnie na dalekie trasy. Przy opracowywaniu bieżnika kierowano się głównie maksymalnym zmniejszeniem spalania. Nowe opony Continental oferują najlepszą ekonomię w transporcie międzynarodowym dzięki aż do 25 procent większym przebiegom wynikającym z redukcji oporów toczenia. Mniejszy ciężar zwiększa potencjalną masę użyteczną. Pod uwagę wzięto także co raz to większe wymagania, jakie stawiają siły działające w czasie stosowania retardera w trakcie jazdy. Opona HDL2 posiada kierunkowy bieżnik z samo wspierającymi się blokami.
Wszystkie opony nowej generacji wyposażono w opatentowaną przez Continental technologię AirKeep®. Bardzo gęsta struktura molekularna zapobiega naturalnej dyfuzji powietrza pod ciśnieniem przez ogumienie. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie spadku ciśnienia w oponach o 50 procent. Ponadto, w celu uniknięcia kosztownych uszkodzeń, wyjątkowy system AirKeep® pomaga zoptymalizować przebiegi opony oraz jej podatność na bieżnikowanie.
Komentarze