Co się działo w Strefie Ciężkiej targów Inter Cars – relacja

25 września 2017, 10:58

Impreza targowa Inter Cars ponownie zaimponowała rozmiarem i rozmachem, z jakim została przygotowana. Prawdziwym „państwem w państwie” na rozległym terenie targowym była Strefa Ciężka, skupiająca ofertę dystrybutora dla sektora ciężarowego.

W targowej hali A swoją ofertę zaprezentowała większość dostawców Inter Cars, oferujących części do pojazdów ciężarowych. Swoje stoiska miały tutaj firmy zajmujące się wyłącznie rynkiem Truck, jak i te oferujące produkty zarówno dla sektora osobowego jak i ciężarowego. Formuła ponownie spotkała się z entuzjazmem zarówno ze strony zwiedzających, jak i wystawców. Ci pierwsi twierdzili, że dzięki umieszczeniu firm z sektora ciężkiego w jednej hali oszczędzają czas oraz mają pewność, że nie pominą stoiska żadnego z istotnych dla siebie wystawców. Drudzy byli zadowoleni, że ich standy odwiedzają niemal wyłącznie osoby na co dzień zajmujące się naprawami pojazdów ciężarowych. Sprzyjało to jakości prowadzonych rozmów na temat oferty.

Inter Cars rozpoczął targi od premiery. W piątkowy poranek odbyła się oficjalna, polska prezentacja nowej wersji pojazdu Isuzu M21. IC jest polskim importerem aut japońskiej marki. Najnowsza propozycja to pojazd o DMC 3,5 t z silnikiem Euro 6, nieużywającym technologii AdBlue. Nowa wersja M21 charakteryzuje się mniejszą masą własną i wyższą ładownością, przekraczającą tonę. Jest to odpowiedź na potrzeby polskiego rynku. Poprzednia, wciąż oferowana wersja posiada silnik o pojemności 3 litrów. Nowa dysponuje jednostką 1.9, znaną z pickupa marki Isuzu – D-MAX. Nowy pojazd posiada od nowa zaprojektowaną skrzynię biegów (do wyboru manualną lub sterowaną elektronicznie). Silnik, mimo niższej pojemności, oferuje podobne osiągi oraz elastyczność, co wcześniej stosowana jednostka. Nowy pojazd jest już dostępny w ofercie dealerów.

Inter Cars starał się zwrócić uwagę zwiedzających na swój koncept warsztatowy Q-Service Truck. Menadżerowie regionalni firmy, przekonywali zwiedzających o zaletach członkostwa w sieci Q-Service, a także informowali, jakie wymogi formalne trzeba spełnić, by do niej dołączyć.

Sporo uwagi poświęcono także segmentowi agro, który zajmuje coraz istotniejszą pozycję w ofercie Inter Cars. W porównaniu np. do poprzedniej edycji targów (2 lata temu), dystrybutor mógł pochwalić się zdecydowanie szerszym portfolio produktów.

Deszczowa pogoda nie przeszkodziła zwiedzającym

Jednym z nadrzędnych celów Inter Cars jest edukowanie mechaników w zakresie napraw nowych pojazdów. Osoby odwiedzające Strefę Ciężką mogły zapoznać się z ofertą szkoleń, dedykowaną dla tego sektora.

– Firma Inter Cars oferuje szkolenia zarówno dla mechaników, jak i właścicieli warsztatów ciężarowych. Na chwilę obecną największym zainteresowaniem cieszy się szkolenie z norm emisji spalin Euro 6. Samochody spełniające tę normę Euro 6 to pojazdy dziś 3-, maksymalnie 4-letnie, które opuściły sieć serwisów autoryzowanych i  coraz częściej odwiedzają warsztaty niezależne. – powiedział nam Grzegorz Siwecki, koordynator ds. projektów technicznych w Inter Cars. – Współczesne ciężarówki  to bardzo skomplikowane pojazdy, wyposażone w dużą ilość rozwiązań elektronicznych oraz sieci transmisji danych. Nasi klienci poszukują najnowszej wiedzy technicznej  opakowanej w „praktykę warsztatową”. Dlatego nieodzownym elementem szkolenia jest diagnostyka na pojeździe szkoleniowym.

Cały czas dużą popularnością cieszy się szkolenie z układów hamulcowych EBS dotyczące wszystkich marek pojazdów ciężarowych, obecnych na polskim rynku. Klienci po szkoleniu często podkreślają, iż wcześniej nie mieli wiedzy, jak diagnozować i skutecznie naprawiać ten jeden z najważniejszych elementów w pojazdach ciężarowych pod względem bezpieczeństwa.

 

Ozdobą targów były dwa pojazdy szkoleniowe Inter Cars. Podróżują one po kraju, dzięki czemu mechanicy oszczędzają czas, który przeznaczyliby na dojazd do oddalonego centrum szkoleniowego. W Show Carach odbywają się szkolenia z segmentu osobowego, jak i ciężarowego.

– W tym roku projekt Show Truck przeszedł dużą  zmianę. Dotychczasowe proporcie pomiędzy teorią a praktyką  warsztatową zostały zmienione na rzecz efektywnej naprawy pojazdu. Mechanicy w warsztatach potrzebują wiedzy technicznej, aby móc skutecznie naprawiać pojazdy. Nie możemy zapominać, że samochody ciężarowe są równie zawansowane technologiczne  jak samochody osobowe, z których korzystamy na co dzień .  – dodał Grzegorz Siwecki.

Relację z pozostałych stref targów Inter Cars można znaleźć na portalu MotoFocus.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!