Relacja z Testu Budowlanego Volvo 2009

22 czerwca 2009, 0:00

Firma Volvo zaprosiła przedstawicieli mediów branżowych na test pojazdów budowlanych. Spotkanie odbyło się 5 czerwca 2009r. na terenie Żwirowni Lenarcik w miejscowości Kanigówek koło Ciechanowa.

Miejsce spotkania zostało wybrane nieprzypadkowo, ponieważ piaszczysty teren wiernie odwzorowywał ciężkie warunki z jakimi pojazdy budowlane muszą się borykać w swojej codziennej pracy.

Jak wiadomo w przypadku pojazdów ciężarowych oprócz mocy oraz wytrzymałości, pojazdy te muszą być także niezawodne, mieć odpowiednią ładowność oraz być możliwie jak najbardziej wszechstronne i praktyczne. Na spotkaniu zorganizowanym przez Volvo, zaproszeni dziennikarze mogli samodzielnie zasiąść za sterami pojazdów ciężarowych Volvo z serii FM, z różnymi typami zabudów. Pojazdy wystawione do testów wyposażone były w silniki 13-litrowe o mocach od 400 do 440KM, z maksymalnym momentem obrotowym od 2000 do 2100Nm. (Pełna lista samochodów, wraz z ich danymi technicznymi znajduje się w załączniku) Dodatkowo ciężarówki wyposażone były m.in. w hamulce silnikowo kompresyjne VEB (skrót od Volvo Engine Brake), które dziennikarze mogli wypróbować na stosunkowo stromym zjeździe, będącym częścią trasy przejadu.

Podczas jazd testowych, do dyspozycji zaproszonych gości byli doświadczeni instruktorzy, którzy chętnie podpowiadali jak najlepiej wykorzystać potencjał pojazdów podczas krótkiej jazdy testowej. Piaszczyste podłoże po kilkunastu przejazdach obciążonych ciężarówek, z każdą kolejną „rundką” stawało się coraz bardziej grząskie i wymagające, co jednak w żaden sposób nie studziło zapału kierowców. Z całej trasy przejazdu zdecydowanie najtrudniejszym fragmentem był podjazd pod strome zbocze, na którym niektórym kierowcom zdarzało się ugrząźć w piachu, jednak z pomocą instruktorów, pojazdy bez większych problemów ruszały dalej.

Oprócz samochodów ciężarowych, podczas pokazu, goście mogli także podziwiać m.in. pracę koparki gąsiennicowej Volvo model EC290C. Zaprezentowano również ładowarkę kołową Volvo L110F.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!