Continental poszerzył ofertę opon dla budownictwa o serie ContiEarth oraz DumperMaster przeznaczone do maszyn wykorzystywanych do robót ziemnych przy kruszeniu kamienia oraz do pracy w wyrobiskach odkrywkowych.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie firm sektora branży budowlanej, Continental opracował specjalne opony DumperMaster oraz gamę ContiEarth składającą się z dwóch linii ogumienia: Continental EM-Master oraz Continental RDT-Master. Opony te zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów pojazdów.
Continental DumperMaster to seria, która została zaprojektowana do prac przy wyrobiskach odkrywkowych, transportu rudy, kamienia i żwiru, wyrobisk podziemnych, a także do prac przy budowie tuneli podziemnych. Opona DumperMaster charakteryzuje się solidną rzeźbą bieżnika, szeroką powierzchnią nośną oraz zapewnia wysoką stabilność i długą żywotność. Ponadto zamknięte bloki środkowe bieżnika i rowkowanie z wąskimi odstępami zapewniają maksymalną ochronę opon przed przebiciami, pęknięciami i nacięciami. Dzięki temu, że szkielet opony jest stalowy, ogumienie nie nagrzewa się podczas pracy. Opona DumperMaster dostępna jest w rozmiarach 26.5 R 25 oraz 29.5 R 25.
Opony Continental EM-Master natomiast powstały z myślą o pracach budowlanych w trudnych warunkach jak np. na miękkich i błotnistych podłożach, czy w górnictwie i przeznaczone są do wozideł przegubowych, ładowarek oraz spycharek. Ogumienie jest dostępne w dwóch wersjach z różnymi wzorami bieżnika E3/L3 oraz E4/L4 w rozmiarach 23.5R25, 26.5R25 oraz 29.5R25.
Opony cechuje trwałość, dobra trakcja oraz odporność na przecięcia, jak również niska nagrzewalność co ma znaczenie w przypadku robót w kamieniołomach. Opona EM-Master E4/L4 charakteryzuje się dużymi blokami bieżnika co gwarantuje odporność na przecięcia i uszkodzenia oraz zapewnia wydłużone przebiegi dzięki dobrej odporności na ścieranie. Specjalna konstrukcja opony samooczyszcza bieżnik, ochronia przez przegrzewaniem oraz wydłuża żywotność.
Aktualnie opona jest dostępna w rozmiarze 29.5R25, a w przyszłości oferta zostanie uzupełniona o rozmiary 26.5R25 i 23.5R25. Model EM-Master E3/L3 natomiast posiada profil o normalnej głębokości i większy odstęp między blokami bieżnika, dzięki czemu cechuje się właściwościami samooczyszczającymi oraz dobrą trakcją. Otwarty wzór i standardowa głębokość profilu minimalizują narastanie ciepła w oponie, co wydłuża przebiegi. Opona EM-Master nadaje się do prac przy kruszeniu kamienia, zwłaszcza do nadkładu lub przeładunku na pojazdy ciężarowe lub do wywożenia materiałów sypkich. Opona E3/L3 dostępna jest w rozmiarach 23.5R25, 20.5R25, 26.5R25 oraz 29.5R25.
Do wywrotek ze sztywną ramą (RDT), które są wykorzystywane w transporcie bardzo ciężkich ładunków po nierównym terenie, została zaprojektowana opona Continental RDT-Master. W tak wymagających warunkach opony muszą zapewniać dużą stabilnością i dobrą trakcję, także przy dużych prędkościach, dlatego konstrukcja opony RDT-Master składa się z głębokiego profilu i szerokiego, płaskiego promienia bieżnika, dzięki czemu zapewnia dużą odporność na uszkodzenia. Zaokrąglone krawędzie profilu umożliwiają większą stabilność boczną, co poprawia dynamikę pojazdu i nawet przy dużych prędkościach zapewniona jest odpowiednia trakcja. Wzór bieżnika zapewnia jego skuteczne samooczyszczanie. Ogumienie RDT-Master E4 dostępne jest w rozmiarach 18.00R33, 21.00R33 oraz 24.00R35.
Zarówno opony DumperMaster, EM-Master, jak i RDT-Master są wyposażone w czujniki, które pozwalają stale monitorować ciśnienie powietrza, a także temperaturę opon i umożliwiają przesyłanie tych informacji w czasie rzeczywistym dzięki systemowi ContiPressureCheck. Dane te mogą być wyświetlane na przenośnym urządzeniu lub w kabinie kierowcy.
Komentarze