21 kwietnia br. Continental rozpoczął swoją trasę promocyjną. Nowe opony prezentowane są w specjalnie do tego przystosowanej ciężarówce. Trasa obejmie większość Europy – od Helsinek, przez Bergen do Algarve, od Paryża, przez Wrocław aż po Bałtyk do Sofii – ponad 20 krajów UE i ponad 50 przystanków.
Tegoroczna trasa stanowi bezpośrednią kontynuację podobnego przedsięwzięcia z zeszłego roku, kiedy to opona HTR 2, która od tamtej pory zdobyła wiele nagród, została zaprezentowana w trakcie trasy o długości 23 000 kilometrów. Nowe opony do transportu regionalnego i długodystansowego (R i L) serii 2 do pojazdów ciężarowych są dokładnie opisane na licznych stanowiskach wraz z prezentacją przykładowych ilustracji z programów testowych. Na pokładzie znajduje się także nowy ContiCostCalculator, który otrzymał certyfikat niemieckiej organizacji DEKRA i pomaga w obliczaniu kosztów związanych z eksploatacją opon. Dostępne są także informacje o innych usługach serwisowych.
Poszczególne osiągi nowych opon, takie jak większe przebiegi, zdecydowana poprawa oporów toczenia, prowadząca do zmniejszenia zużycia paliwa oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa są szczegółowo objaśnione. Jako przykład pokazana jest nowa technologia produkcji karkasów, które m. in. składają się z 4-warstwowego trójkątnego opasania, które pochłania boczne oraz podłużne siły i zmniejsza niepożądane ruchy opony. Zapewnia to stabilniejszą jazdę i większe bezpieczeństwo. Wszystkie opony wyposażone są w system zatrzymywania powietrza Air-Keep, zaprezentowany po raz pierwszy w oponie HTR 2. Dba on o utrzymanie prawidłowego ciśnienia w kołach do 50% dłużej niż poprzednio — istotny czynnik prowadzący do poprawy oporu toczenia, a w rezultacie – oszczędności paliwa. Opony do transportu długodystansowego i regionalnego pojawią się na rynku w kwietniu 2009 r.
Komentarze