Nynas obniża koszty dzięki oponom Continental

1 września 2009, 0:00

Trwająca 15 lat polityka stosowania wyłącznie opon marki Continental na 120 ciągnikach i naczepach opłaciła się czołowemu dostawcy bituminu – Nynas, którego roczny budżet na opony jest teraz mniejszy niż jeszcze dziesięć lat temu.

Oprócz powolnego zużywania się opon Continental, Nynas czerpie korzyści również z ich niskiej wagi oraz wpływu na spalanie. Razem daje to większe oszczędności, możliwość przewożenia przez każdą z ciężarówek każdego tygodnia aż do tony ładunku więcej oraz spalanie na poziomie 32.7 L/100km w przypadku cystern przewożących 44 tony ładunku.

Coroczny, niezależny audyt również potwierdził korzyści, jakie Nynas czerpie z prawidłowego doboru swoich opon. Przeprowadzane na zasadzie wyrywkowej audyty konsekwentnie potwierdzają, iż firma znajduje się w czołówce pod względem procesu zarządzania oponami, uwzględniając oszczędności i korzyści w obszarze bezpieczeństwa.

Ernie Dixon, Kierownik Dystrybucji, odpowiedzialny za politykę oponiarską firmy, twierdzi: „Rozsądne zarządzanie oponami oparte na partnerskiej współpracy między nami, naszym dostawcą – firmą Nation Tyres (partner ContiNetwork) a Continental umożliwiło nam zachowanie dotychczasowego poziomu kosztów a nawet ich zmniejszenie. Wiąże się to z posiadaniem jasnej polityki, która zaczyna się od prawidłowego doboru opon do zastosowań i rodzaju obsługiwanych przez nas pojazdów a kończy się na rygorystycznym reżimie kontroli stanu ogumienia".

"W działalności takiej, jak nasza, dotyczącej obsługi całej floty cystern przewożących produkty ropopochodne, opony są szczególnie istotne. Pojazdy te są mocno eksploatowane i pracują sześć i pół dnia w tygodniu, jeżdżąc w obrębie Wielkiej Brytanii z naszej bazy w Ellesmere Port. Za każdym razem są też maksymalnie załadowane, przewożąc 44 tony przy każdym wyjeździe z rafinerii”. – dodaje Ernie Dixon.

Standardowo, na osi kierowalnej średnich ciągników Nynas założone są opony Continental HSR1. Posiadają one wyjątkowo szeroki kontur, gwarantujący dobrą przyczepność i pozwalający uzyskiwać wysokie przebiegi przy niskim poziomie hałasu. Konstrukcja rowków zmniejsza także ryzyko zbierania kamieni, które mogą powodować uszkodzenia.

Nynas planuje stopniowe przejście na przedstawioną niedawno oponę na oś kierowalną HSR2, od której firma oczekuje jeszcze lepszych osiągów, także pod względem spalania.


Continental HDR+ montowane są na osiach napędzanych. Mają szeroki i głęboki wzór bieżnika z zamkniętą częścią czołową, co umożliwia pokonywanie długich dystansów i zapewnia dobrą przyczepność w mokrych warunkach. Poprawiony skład mieszanki pomaga zmniejszyć zużycie i umożliwia łatwe pogłębianie w celu przedłużenia żywotności opony. Wytrzymała konstrukcja osnowy przydaje się również w przypadku bieżnikowania, co nie wyklucza również ponownego pogłębiania zgodnie z procesem zarządzania oponami ContiLifeCycle, zaprojektowanym w celu optymalnego wykorzystywania każdej opony.

W przypadku trójosiowych naczep cystern, firma wykorzystuje opony Continental HTR2. Mają one dużą nośność przy jednoczesnym zapewnieniu znakomitego poziomu bezpieczeństwa. Wzór bieżnika modelu HTR2 został tak zaprojektowany, by zagwarantować równomierne zużycie, duże przebiegi i podobnie jak HSR1, on także redukuje ilość zbieranych kamieni i chroni osnowę.

Nie chodzi tylko o wybór opon”, twierdzi Ernie Dixon. „Nasi kierowcy są szkoleni w zakresie codziennego sprawdzania opon pod kątem uszkodzeń bądź niedopompowania oraz prawidłowego korzystania z osi podnoszonych zarówno ciągników, jak i naczep, co oczywiście skutkuje niezużywaniem się opon na tych osiach przy lekkim załadunku".

Każdego dnia pracownik naszego dostawcy opon – Nation Tyres, przeprowadza w bazie inspekcje i zabiera opony do naprawy bądź bieżnikowania. Profilaktyczne podejście gwarantuje, że ew. problemy zostaną wcześnie zidentyfikowane i można podjąć działania jeszcze zanim coś pójdzie nie tak. Nie ma wątpliwości, że w znacznym stopniu pomaga to utrzymać nasze koszty w ryzach i w optymalny sposób wykorzystywać nasze opony marki Continental”.

Nation Tyres, z siedzibą w Ellesmere Port, South Wirral została założona w 2001 r. przez dyrektorów Tony”ego Glennona i Wally”ego Owensa, którzy mogą się pochwalić ponad 70-letnim doświadczeniem w branży oponiarskiej. Firma opiekuje się ponad 30 wielkimi parkami maszynowymi i obsługuje ponad 350 firm. Nation Tyres jest partnerem sieci ContiNetworkPartner od samego początku i zajmuje teren o powierzchni ok. 30 mil, zatrudniając 14 dobrze wyszkolonych pracowników w swoich dwóch bazach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!