Nowe technologie w karkasach Continental

, 1 września 2009, 0:00

Karkas w nowych oponach Regionalnych HSR2 / HDR2 i Długodystansowych HSL2 / HDL2 jest jak płyta podłogowa w rodzinie samochodów jednej firmy. Wspólna technologia opracowania karkasu sprawiła, że wszystkie tegoroczne nowości mają tą samą najwyższą jakość, tak ważną przy kolejnych życiach opony – już jako bieżnikowanej – ContiRe. Pierwszą oponą, która otrzymała najnowsze rozwiązania technologiczne opracowane w laboratoriach działu badawczo-rozwojowego koncernu Continental była opona 385/65R22.5 HTR2. Wg inżynierów Continental rozwiązania te są kluczowe dla utrzymania wysokiej jakości karkasów zarówno w trakcie eksploatacji nowych opon, jak i przy powtórnym wykorzystaniu jako opony bieżnikowanej.

Patent Air-Keep stworzony jest dla optymalizacji ciśnienia w oponie. Nowa warstwa butylowa o większej gęstości molekularnej utrzymuje ciśnienie opony na optymalnym poziomie o 50% dłużej w stosunku do dotychczas stosowanych warstw butylowych na rynku. Warstwa butylowa została zmodyfikowana na poziomie wiązań molekularnych, dzięki czemu struktura tych wiązań jest gęstsza i bardziej trwała. Daje lepszą ochronę przeciwko korozji tlenowej. Redukuje opory toczenia spowodowane deformacjami.

Powietrze uchodzi z koła cały czas, przez każde możliwe miejsce. Otwartym pozostaje pytanie, jak długo ten proces będzie trwał. To przede wszystkim zależy od użytkownika pojazdu, warunków w jakich eksploatowany jest pojazd, stanu opony i felgi. Jednym z ujemnych czynników penetrującego oponę tlenu jest utlenianie stali budującej opasanie, jak i mieszanek gumowych wykorzystanych do budowy opony. Powoduje to szybsze starzenie się karkasu. Przekładać się to może na osłabienie wewnętrznej konstrukcji opony, a w efekcie na niską jakość karkasu przy odsprzedaży.

Dlatego tak ważne jest regularne monitorowanie ciśnienia przez kierowcę, osoby odpowiedzialnej za dozór techniczny w firmie transportowej, czy wyspecjalizowanych w monitoringu opon pracowników takich firm, jak Continental. Zadaniem Technologii Air-Keep jest zatrzymanie powietrza we wnętrzu koła pod warstwą butylową, aby powyżej zachodzące zjawiska miały miejsce w jak najmniejszym stopniu i jak najpóźniej. Opatentowana technologia Air-Keep zapewnia znacznie lepszą szczelność dyfuzyjną niż w przypadku konwencjonalnych rozwiązań. Oznacza to, że nowe konstrukcje opon Continental utrzymują ciśnienie na optymalnym poziomie nawet o 50% dłużej.

Nowe stalowe, sztywniejsze opasanie w kształcie trójkątnej sieci. Niższa deformacja trójkątnej sieci opasania daje większą stabilność i równomierne rozłożenie sił nacisku na całym śladzie opony na drodze. Nowy typ stalowego pasa stabilizującego usztywnia konstrukcję opony, ograniczając do minimum opory toczenia i poprawiając wytrzymałość karkasu.

Na nowo zaprojektowana stopka ze wzmocnieniem stalowym. Wzmocnienie to przeciwdziała pękaniu opony na styku opony i felgi przy zaniżonym ciśnieniu lub przeładowaniu pojazdu. Wzmocniona stalą konstrukcja stopki lepiej znosi wypadkową sił działających na naczepę i gwarantuje bezpieczne osadzenie opony.

Wszystkie, wprowadzone innowacje mają na celu poprawę właściwości ekonomicznych nowych opon, obniżenie kosztów przejechanego kilometra, a w efekcie również obniżenie kosztów prowadzenia działalności firmy transportowej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!