Nowości Continental na 2009 rok

1 września 2009, 0:00

Jako idealna odpowiedź na rosnące naciski, mające doprowadzić do redukcji kosztów w branży transportowej, Continental przedstawia nowe opony serii 2 Gamy R, L i W. Wprowadzonych zostało osiem nowych typów w pięciu rozmiarach: 295/80, 315/80, 315/70, 295/60 i 315/60. Wszystkie modele, przeznaczone do transportu szosowego w ruchu regionalnym, długodystansowym i zimowym, będące zupełnie nowymi konstrukcjami, wyposażone są w nowoczesne rozwiązania do codziennego użytku w trudnych warunkach. Większe przebiegi, mniejsze spalanie i wyraźny wzrost poziomu bezpieczeństwa były głównymi celami przy opracowywaniu nowych opon przez Continental.

Inżynierowie z Continental za podstawę nowych opon do pojazdów ciężarowych wzięli zupełnie nową technologię produkcji karkasów. Składają się one z 4-warstwowego trójkątnego opasania, systemu Air-Keep, stalowego wzmocnienia kordu i nowego konturu opony. Połączenie to zapewnia uzyskiwanie większych przebiegów, mniejszych oporów toczenia i poprawionych właściwości bieżnikowania.

Sztywniejszy karkas został zaprojektowany z nowym, zoptymalizowanym konturem. Dzięki temu wzrosła ilość miejsca na powietrze, a co za tym idzie – nośność i osiągane przez oponę przebiegi. Co więcej, redukcji uległy niepożądane ruchy opony, które skracały jej żywotność. Udało się także zmniejszyć ciężar opony. Stalowe wzmocnienie oplatające stopkę opony został przeprojektowany i poprawiony w stosunku do poprzedniczki, dzięki czemu opona dużo stabilniej osadzona jest na feldze, redukując pękanie w stopce przy przeładowaniu lub braku odpowiedniego ciśnienia.
W oparciu o nową technologię tworzenia opon opracowano trzy oddzielne rodziny produktów, do różnych zastosowań, o wspólnej bazie konstrukcyjnej.

Opony z serii R przeznaczone są do codziennego, całorocznego stosowania w trudnych warunkach, w transporcie regionalnym i na dłuższych trasach. Zalecana jest także jako alternatywa w transporcie autostradowym w warunkach zimowych z racji posiadania homologacji M+S. W znacznym stopniu przyczyniają się do redukcji kosztów oraz wzrostu osiąganych przebiegów, które teraz są o dwadzieścia procent większe, zanim opona nie otrzyma swojego drugiego życia jako wysokiej klasy opona bieżnikowana ContiRe. Opony serii R kwalifikują się do uniwersalnego stosowania na różnego rodzaju nawierzchniach i w trudnych warunkach, dzięki swojej wysokiej odporności i wytrzymałości.

Nowa seria L przeznaczona jest szczególnie na dalekie trasy. Przy opracowywaniu bieżnika kierowano się głównie maksymalnym zmniejszeniem spalania. Nowe opony Continental oferują najlepszą ekonomię w transporcie międzynarodowym dzięki aż do 25 procent większym przebiegom wynikającym z redukcji oporów toczenia. Mniejszy ciężar zwiększa potencjalną masę użyteczną. Pod uwagę wzięto także co raz to większe wymagania, jakie stawiają siły działające w czasie stosowania retardera w trakcie jazdy. Opona HDL2 posiada kierunkowy bieżnik z samo wspierającymi się blokami.

Wszystkie opony nowej, generacji wyposażono w opatentowaną przez Continental technologię AirKeep®. Bardzo gęsta struktura molekularna zapobiega naturalnej dyfuzji powietrza pod ciśnieniem przez ogumienie. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie spadku ciśnienia w oponach o 50 procent. Ponadto, w celu uniknięcia kosztownych uszkodzeń, wyjątkowy system AirKeep® pomaga zoptymalizować przebiegi opony oraz jej podatność na bieżnikowanie.

Do końca 2010 r. Continental odświeży swoją ofertę dla branży transportowej, w tym dla segmentu pojazdów użytkowych, stając się firmą o najnowocześniejszej gamie. "Obecna ofensywa nowych produktów jest dla nas niepowtarzalną szansą na umocnienie naszej pozycji na rynku i wyjście z aktualnego kryzysu ekonomicznego silniejszym", mówi Herbert Mensching, Dyrektor Generalny ds. Marketingu i Sprzedaży Opon Ciężarowych Continental AG.

Opony na zdjęciu od lewej do prawej: HSR2, HDR2, HTR2, HSL2, HDL2, HTL1, HSW2, HDW2

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!