Goodyear UrbanMax – recepta na miasto

, 4 września 2009, 0:00

Nowe opony Goodyear pozwalają przejechać więcej kilometrów i oferują lepsze parametry. UrbanMax to nowa gama opon całorocznych do pojazdów miejskich, zwiększonej żywotności i doskonałych parametrach hamowania na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni oraz większy komfort i zmniejszona emisja dwutlenku węgla.

Dzięki technologii Max, opartej na nowoczesnych materiałach, specjalnie opracowanej konstrukcji bieżnika oraz wytrzymałej osnowie, jest to ogumienie doskonałe do zastosowań m.in. w autobusach miejskich, wozach strażackich czy samochodach oczyszczania miasta.

„UrbanMax to dla naszych klientów istotne rozszerzenie oferty produktów. Największą zaletą będzie zwiększona żywotność nowych opon. MCA oferują 30% więcej przebiegu niż jej poprzedniczka, a MCD Traction – 40 % więcej. Ich całoroczny charakter ma ogromne znaczenie w regionach bardziej wysuniętych na północ lub bardziej górzystych. Na tych terenach pojazdy mogą jeździć wyposażone w nowe opony przez cały rok” – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska.

Nowa gama dzieli się na UrbanMax MCA (na oś przednią i osie nienapędowe) oraz UrbanMax MCD Traction (na oś napędową). Obie opony zostały zaprojektowane do całorocznego użytku w pojazdach pracujących w środowisku miejskim, zgodnie z planowanymi wymogami UE dotyczącymi emisji hałasu.

Przebieg UrbanMax MCA jest o 30% dłuższy niż w przypadku MCS – opony, którą zastępuje nowa MCA. Opony narażone na popularne w miastach uszkodzenie przez krawężniki posiadają wzmocnione ściany boczne, a także wskaźniki zużycia ścian bocznych. Pięciożebrowy bieżnik zwiększa żywotność opony zmniejsza poziom hałasu i podnosi precyzję prowadzenia. Lamele na brzegach poprawiają parametry jazdy po mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni, dodatkowo sprawiają, że opona zużywa się bardziej równomiernie.

Bieżnik MCD Traction wyposażono w domykające się bloki w technologii 3D-BIS, co przyczynia się do wydłużenia żywotności opony, większej precyzji jazdy oraz mniejszego oporu toczenia, a gęstość lameli poprawia parametry jazdy na śliskiej nawierzchni. Nowy składnik mieszanki kauczukowej zmniejsza opór toczenia i obniża poziom generowanego hałasu.

Osnowa w obu oponach wykorzystuje, m.in. technologię stalowych pasów o zwiększonej rozciągliwości, tzw. super ten sile belts. Zwiększa to odporność na pękanie i korozję wewnętrzną, poprzez zmniejszenie wewnętrznego napięcia i dokładne wypełnienie kauczukiem przestrzeni między żyłami osnowy, co jednocześnie przekłada się na zmniejszenie wagi opony. Efektem jest większa precyzja jazdy, mniejsze opory toczenia i lepsza ochrona przed uszkodzeniami o krawężnik.

Nowa gama produktów w pełni nadaje się do bieżnikowania i rowkowania, a dostępna jest od września br. w następujących rozmiarach: UrbanMax MCD Traction – 275/70R22.5; UrbanMax MCA – 275/70R22.5, 295/80R22.5, 315/60R22.5, 245/70R19.5, 265/70R19.5.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!