600 Freightlinerów z alternatywnym napędem w USA

16 września 2009, 0:00

Amerykański Departamentu Energetyki ds. rozwoju alternatywnych technologii napędu przyjął Daimler Trucks North America (DTNA) do programu „Czyste miasta”, w ramach którego 600 DTNA sprzeda ponad 600 ciężarówek hybrydowych lub zasilanych gazem ziemnym. Kilku głównych operatorów flotowych w USA będzie eksploatować 638 ekologicznych samochodów.

Program "Czyste miasta" stanowi część programu stymulowania koniunktury ARRA. Ma on na celu przekonanie firm transportowych do pojazdów z oszczędnymi dieslami i ciężarówek z alternatywnym napędem. W ramach programu mają również powstać nowe miejsca pracy, a Fundusze Departamentu Energetyki na niego przeznaczone to 100 milionów dolarów, z czego 84 miliony zostaną wykorzystane do kupna samochodów, a reszta na rozwój infrastruktury.

"Podjęta przez amerykański departament energetyki decyzja jest niezwykle istotna dla naszego przedsiębiorstwa. Chronimy dzięki temu nasze miejsca pracy w Ameryce Północnej i możemy kontynuować badania nad rozwojem technologii wykorzystywania alternatywnych paliw." – powiedział Martin Daum, szef Daimler Trucks North America.


Pojazdami wyprodukowanymi przez Daimlera w ramach programu „Czyste miasta” będą Freightlinery Business Class M2e 106 z hybrydowym napędem elektrycznym oraz Freightliner Business Class M2 112 z napędem na gaz ziemny w wersjach CNG i LNG, a także podwozia dostawcze typu walk-in z napędem hybrydowo-elektrycznym, hybrydowo-hydraulicznym oraz z napędem na gaz ziemny, produkowane przez Freightliner Chassis Corporation.

Stosowane w napędzie hybrydowo-elektrycznym akumulatory litowo-jonowe są w stanie magazynować około 25 procent energii powstającej przy hamowaniu, akumulator wykorzystywany w napędzie hybrydowo-hydraulicznym odzyskuje do 70 procent energii. Energia ta wykorzystywana jest podczas ruszania, co zmniejsza zużycie paliwa i hamulców oraz hałas.

Freightliner M2E wykorzystywany w transporcie dystrybucyjnym oszczędza do 40 procent paliwa, a w służbach komunalnych wskaźnik ten sięga do 60 procent. Od 2008 roku DTNA sprzedaje ciężarówkę napędzaną gazem ziemnym, która spełnia surowe normy emisji spalin EPA 10, które wchodzą w życie w 2010 roku. Gaz ziemny pozwala zmniejszyć emisję szkodliwych związków o 90 procent oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji nawet o 6 tys. dolarów rocznie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!