Ochrona ładunku dzięki technologiom amortyzacji opracowanym przez ZF

, 21 września 2009, 0:00

Koncern ZF jest dostawcą komponentów na pierwszy montaż dla producentów pojazdów użytkowych. Rozwiązania sygnowane marką Sachs takie, jak system Continuous Damping Control (CDC) czy Pneumatic Damping Control (PDC), gwarantują bardzo dobrą ochronę przewożonego ładunku.

Systemy te oferowane są również przez ZF Trading w szerokim asortymencie części zamiennych do pojazdów użytkowych.

Systemy Sachs CDC i Sachs PDC w znaczący sposób zmniejszają efekt działania sił wynikających z bezwładności na ciągnik i naczepę, co pozwala lepiej chronić ładunek, gdy środek ciężkości pojazdu znajduje się wysoko. Dzięki ograniczeniu ruchów bocznych pojazdu, zwiększone zostają stabilność i bezpieczeństwo transportu.

 Zasady działania systemów Sachs CDC i Sachs PDC

Sachs Continuous Damping Control (CDC) – Ochrona ładunku i komfortowe prowadzenie

Czujniki systemu CDC mierzą wartości istotne dla jazdy i ładunku, jak przyspieszenie pionowe na przedniej i tylnej osi, ciśnienie hamowania, stan załadowania, ruchy pojazdu podczas przyspieszania, hamowania i jazdy na zakręcie. Elektronika pokładowa oblicza na podstawie tych informacji optymalną siłę amortyzacji. Zawory regulowane elektromagnetycznie dopasowują w milisekundach amortyzację do sytuacji, dzięki czemu prowadzenie pojazdu jest bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Jednocześnie ładunek jest lepiej chroniony a pojazd mniej obciążony, co potwierdzają zdjęcia z testów. Dzięki temu obniżają się również koszty serwisowania.

Pneumatic Damping Control (PDC) – Kontrolowana regulacja amortyzacji

W systemie pneumatycznym Sachs PDC zrezygnowano całkowicie z elektroniki, dlatego może on stanowić zamiennik dla standardowych amortyzatorów. Regulowane pneumatycznie proporcjonalne zawory amortyzujące dbają o dopasowanie amortyzacji do różnych stanów obciążenia. PDC używa ciśnienia miecha w zawieszeniu pneumatycznym jako sygnału sterowania. Zalety: zwiększone bezpieczeństwo jazdy, dbałość o pojazd, ładunek i drogi.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!