Nowatorskie rozwiązania pulpitu firmy ACTIA

, 12 października 2009, 0:00

Konstruowane i produkowane obecnie autobusy muszą spełniać wymagania zarówno pasażerów, szefów flot jak i jeżdżących nimi na co dzień kierowców. Kierowca autobusu spędza codziennie w pracy za kierownicą co najmniej 8 godzin, co sprawia, że jednym z najważniejszych i najbardziej newralgicznych punktów każdego pojazdu użytkowego jest tzw. miejsce pracy kierowcy. Dlatego też stworzenie optymalnego i funkcjonalnego pulpitu jest procesem bardzo złożonym i skomplikowanym. Pulpit musi nie tylko spełniać wymagania kierowcy co do ergonomii i komfortu pracy, ale również w sposób bezawaryjny, szybki i jednoznaczny zapewniać komunikację pomiędzy kierującym a wszystkimi najistotniejszymi z punktu widzenia bezpieczeństwa pasażerów i eksploatacji podzespołami pojazdu.

System MultiBus firmy ACTIA jest nowoczesnym, elektronicznym multipleksowym systemem spełniającym wszystkie powyższe wymagania, który jednocześnie pozwala na sterowanie wszystkimi elementami pojazdu za pomocą wybranych modułów. W skład systemu wchodzą min:

Podium, często potocznie określane jako: miejsce pracy kierowcy to najnowocześniejsze urządzenie tego typu dostępne obecnie na rynku. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom elektronicznym i najnowszej technologii pozwalającej m.in. na integrowanie poleceń z optymalizowanym interfejsem graficznym Podium znacznie wyprzedza pod względem zdoności do dalszej adaptacji systemu pod indywidualne potrzeby klienta podobne produkty konkurencji istniejące od dawna na rynku. Pulpit firmy ACTIA posiada wbudowany komputer pokładowy, który może się łączyć z innymi urządzeniami pojazdu za pomocą CAN (do 3 szyn CAN), oraz „czytać” komendy za pomocą przycisków, wskazując kierowcy niezbędne informacje dzięki zastosowaniu różnokolorowych kontrolek świetlnych, wskaźników i kolorowego ekranu.Podium w standardzie jest dostarczane z kolumną kierowniczą firmy ZF, i poza miejscami do przycisków, zawiera wolne miejsce na podłączenia dodatkowych sterowników na życzenie klienta. Nie trzeba przypominać iż jest to rozwiązanie szeroko stosowane przez największych światowych producentów autobusów spełniające wszystkie wysokie normy VDV i ISO.

Camu jest komputerem pokładowym, który może się łączyć z innymi urządzeniami za pomocą CAN (do 3 szyn CAN), i bezpośrednio sterować odbiornikami i stanem niektórych czujników.

Switch pack
to nowatorskie rozwiązanie stosowane jedynie w systemach MultiBus firmy ACTIA. Mówiąc opisowo są to listwy przycisków umieszczone na zintegrowanej płytce elektronicznej podłączonej następnie do systemu przez szynę CAN, która pozwala na wysłanie komend z kontrolkami stanu.

I/OU to multiplekser, sterowany przez jeden z w/w komputerów centralnych, który steruje odbiornikami ( np. czytanie stanu czujników.)

Na ostatnich targach Transexpo które odbyły się w Kielcach polski producent autobusów Solaris zaprezentował swoje najnowsze projekty w tym m.in.: autobus międzymiastowy InterUrbino oraz znany już z ulic polskich i europejskich miast, Solaris Urbino U12 które wyposażane są w Podium i system MultiBus firmy ACTIA.
Jest to kolejny dowód na to iż sprawdzone wcześniej na „zachodzie” produkty szybko „przyjmują się „ także w naszych krajowych warunkach znajdując uznanie i akceptacje nawet najbardziej wymagających klientów.

Paweł Budziszewski, ACTIA Polska Sp. z o.o.
Tel. ( 022 ) 726 35 90

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!