Między styczniem a wrześniem 2009 roku, brazylijski wydział Daimler Trucks odnotował sprzedaż na poziomie 23 tys. pojazdów, co stanowi udział w rynku na poziomie około 50 proc. Choć stanowi to spadek sprzedaży o 20 proc., to na innych rynkach spadki były jeszcze bardziej drastyczne.
– „Rynek i dobra kondycja Mercedes-Benz czynią Brazylię bardzo ważnym rynkiem dla Mercedes-Benz Trucks, czyli jednocześnie Daimler Trucks.” – powiedział Hubertus Troska, szef Mercedes-Benz Trucks.
Brazylijski rynek pojazdów użytkowych dużo szybciej odradza się po światowym kryzysie ekonomicznym. Chociaż pierwszy kwartał br. w Brazylii nie był najlepszy, to obecne trendy pozwalają oczekiwać dobrych wyników w 2010 roku i zachowanie pozycji lidera wśród wschodzących rynków BRIC (Brazylii, Rosji, Indii i Chin).
Największą fabryką pojazdów użytkowych w Ameryce Południowej jest brazylijska placówka Mercedesa. Jednocześnie, jest ona największą fabryką firmy poza Niemcami, a produkowane tam samochody są eksportowane do 50 krajów na całym świecie. W ciągu 53 lat Mercedes-Benz sprzedał w Brazylii milion ciężarówek.
Komentarze