Podczas V Międzynarodowego Forum Autotransportu (MAF) zorganizowanego w Moskwie, Renault Kerax zdobyło nagrodę „Najlepszego pojazdu roku 2009 powyżej 33 ton”. Jury złożone z przewoźników, członków MAF, przedstawicieli lokalnych władz, naukowców i dziennikarzy doceniło klasę pojazdu.
Kerax nie dostał nagrody przypadkowo. Wybrali go przewoźnicy i konstruktorzy. –„Sami korzystają z ciężarówek w codziennej eksploatacji, więc mają kwalifikacje, by docenić ducha innowacyjności w samochodach, podobnie jak ich bezpieczeństwo, wydajność i rentowność” – tłumaczy Dyrektor Generalny MAF, Gennady Pavlovitch Nikin.
Pojazd zaprojektowany do pracy na placu budowy i w innych trudnych warunkach jest napędzany przez silnik DXi11 i podwozie zdolne do przewożenia najcięższych ładunków. Kerax 380.34 6×4 Heavy Duty został wzmocniony w najbardziej narażonych na deformacje miejscach. Dodatkowo posiada pakiet „Extreme Cold” – niezbędny podczas rosyjskich zim. Ciężarówka może pochwalić się największym prześwitem na rynku: z przodu to 385 mm, z tyłu – 360.
16-biegowa skrzynia biegów ZF jest wyposażona w nowoczesne technologie, jak Drag Torque Control, która kontroluje moment obrotowy silnika podczas zwalniania.
Nagrodzony model posiada skrzynię ładunkową Meiller o pojemności 16 metrów sześciennych.
Komentarze