Rynek ciężarowy okiem marki Continental – relacja

Krzysztof Pawlak, 9 marca 2018, 16:01

Continental zaprezentował trendy na rynkach opon ciężarowych w Polsce oraz Europie. Jest wyraźny wzrost zainteresowania oponami z Chin.

Spadek sprzedaży w 8 z 10 największych rynków Europy

Na rynku niemieckim i hiszpańskim odnotowano największe spadki sprzedaży spośród całej czołówki europejskiej. Sprzedaż opon ciężarowych u naszego zachodniego sąsiada spadła o 2,3% w roku 2017 w stosunku roku ubiegłego. Jeszcze większy spadek nastąpił w Hiszpanii – 3,4% r/r. Niewielki spadek nastąpił także na rynku włoskim, brytyjskim, belgijskim, rumuńskim oraz austriackim (Od – 0,01% do -1,3% r/r). Polska również znalazła się w strefie spadkowej z wynikiem 0,9% w stosunku do roku 2016.

Po drugiej stronie statystyk sprzedażowych znajduje się Francja i Holandia, które odnotowały wzrost odpowiednio o 6,3% i 5,2% w skali rok rocznej.

Inwazja opon z Chin

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda pod względem importu opon ciężarowych z Azji. Import opon ciężarowych przeżywa spektakularny rozkwit w Belgii. Na tym rynku wykazano ponad stuprocentowy wzrost, a dokładniej o 102,3% w stosunku do roku 2016. Na drugim miejscu, chociaż i tak bardzo daleko w tyle, jest rynek brytyjski z wzrostem na poziomie 16,9% w skali rok rocznej. Na naszym rynku zainteresowanie oponami z Chin również wzrosło i to nie mało, bo o 11,4 %, co jest trzecim rezultatem sprzedażowym w 10 największych rynkach Europy. Natomiast najmniejsze zainteresowanie odnotowano w Rumunii. Tam spadek sprzedaży oscylował na poziomie 12,8%.

Inwestycja w logistykę

Continental podjął decyzję o zwiększeniu powierzchni magazynu w Mszczonowie o połowę oraz wdrożeniu systemu zarządzania magazynem. Dzięki nowemu systemowi, wykorzystującemu technologie bezprzewodowe, terminale dotykowe zamontowane na wózkach widłowych i skanery kodów kreskowych, wzrośnie efektywność procesów logistycznych oraz wydajność pracy, a czas realizacji dostaw do klientów ma zostać skrócony do 3 godzin. Inwestycja w infrastrukturę logistyczną w 2018 roku przekroczy 3 miliony złotych.

Sieć BestDrive w Polsce

Continental oferuje usługi serwisowe i wulkanizacyjne pod szyldem sieci serwisów samochodowych BestDrive. W 2018 roku firma planuje dalszy rozwój sieci, która obecnie zrzesza 43 serwisy firmowe na terenie Polski. W planach jest między innymi zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także  wprowadzenie rozwiązań wspierających obsługę flot ContiConnect – systemu zarządzania oponami w czasie rzeczywistym. Sieć BestDrive jest częścią ogólnoeuropejskiej sieci warsztatów Conti360.

Komentarze

Brak komentarzy