Firma DAF we współpracy z VDL przedstawiła pierwszą ciężarówkę elektryczną w historii marki – VDL CF Electric. Pierwsze pojazdy oddane do użytkowania zostaną jeszcze w tym roku.
Firma DAF Trucks współpracuje z VDL, aby wypuścić pierwszą serię ciężarówek CF Electric jeszcze w tym roku. Pojazdy wyposażone są w najnowocześniejszą technologię modułową E-Power VDL, zapewniającą zerową emisję i bardzo niski poziom hałasu. Co istotne, technologia modułowa pozwala odpowiednio skonfigurować pojazd w zależności od przeznaczenia i zużycia mocy – wybierając małe lub duże baterie. Obie wersje z funkcją szybkiego ładowania. Moduły baterii są wymienialne – można powiększyć obecny zestaw lub zmniejszyć, a pozostawione moduły wykorzystać gdy nadarzy się taka potrzeba. Testowe ciężarówki będą produkowane przez firmę DAF, a pełna instalacja elektryczna zostanie uzupełniona przez VDL Groep.
– Firma DAF ma długą historię opracowywania innowacyjnych rozwiązań w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb naszych klientów i będziemy nadal zapewniać im pełny zestaw odpowiednich technologii, aby zapewnić ich sukces. Firma DAF była jednym z pierwszych producentów, którzy wprowadzili hybrydową elektryczną ciężarówkę dystrybucyjną w Europie i nadal rozwijała hybrydowe i elektryczne układy napędowe. Ponieważ miasta ogłaszają zamiar wprowadzenia wymogów zerowej emisji i bardzo niskiego poziomu hałasu, upewnimy się, że nasi klienci mają optymalne rozwiązania dla ich sukcesu. – oświadczył Preston Feight, prezes DAF Trucks.
VDL Groep
W przypadku CF Electric firma DAF współpracuje z VDL Groep, również z siedzibą w Eindhoven w Holandii. VDL jest firmą technologiczną z doświadczeniem w elektryfikacji pojazdów użytkowych, zwłaszcza w dziedzinie autobusów komunikacji miejskiej.
– VDL sprawdził się jako lider w pełni elektrycznych autobusów do transportu publicznego i dostarczył już setki autobusów elektrycznych do operatorów transportu w całej Europie. Współpraca z DAF w kwestii ciężarówek elektrycznych jest ekscytującym wydarzeniem i stanowi olbrzymią szansę dla dwóch firm technologicznych z siedzibą w Eindhoven, by przewodziły światowi pojazdów elektrycznych. – powiedział Willem van der Leegte, prezes VDL Groep.
Ciężarówka z zerową emisją
CF Electric to ciągnik siodłowy 4×2 opracowany do zastosowań w transporcie do 40 ton w obszarach miejskich, w których standardem są naczepy jedno- lub dwuosiowe. Ciężarówka bazuje na modelu CF firmy DAF i wykorzystuje zaawansowaną technologię E-Power VDL dla całkowicie elektrycznego działania. Centrum układu napędowego to silnik elektryczny o mocy 210 kW, który pobiera energię z akumulatora litowo-jonowego o łącznej pojemności 170 kWh. Model CF Electric ma zasięg około 100 kilometrów. Szybkie ładowanie akumulatorów można wykonać w ciągu 30 minut natomiast pełne w 1,5 godziny.
Specyfikacja techniczna:
- Masa własna: 9 700 kg
- Moc: 210 kW / 285 KM
- Moment obrotowy: 2 000 Nm
- Pojemność akumulatorów: 170 kW
- Zasięg pojazdu: 100 km
- Szybkie ładowanie baterii: 30 minut
- Pełne naładowanie baterii: 1,5 godziny
Komentarze