Latem 2010 roku PACCAR wprowadzi w ciężarówkach Kentworth i Peterbilt silnik PACCAR MX. Jednostka w wersjach o mocy od 380 do 485 KM i maksymalnym momentem obrotowym 2400 Nm łączy oszczędność, trwałość niewielką masę własną i niskie koszty utrzymania.
– „Oprócz doskonałości operacyjnej, PACCAR opracował również i zapoczątkował zastosowanie stopu żelazowo-grafitowego (ang. compacted graphite iron, CGI) do produkcji kadłuba silnika MX oraz głowicy cylindrów. Ten doskonały surowiec jest bardziej trwały i lżejszy niż tradycyjnie stosowane żeliwo szare, co pozwala na uzyskanie wyższych mocy w stosunku masy własnej” – powiedział Craig Brewster, zastępca wiceprezesa PACCAR.
– „Ponad 125.000 silników PACCAR MX zamontowanych w ciężarówkach firmy DAF na całym świecie funkcjonuje doskonale” – powiedział Jim Cardillo, prezes PACCAR – „silnik PACCAR MX zaprojektowano zgodnie z przepisami w zakresie emisji spalin w 2010 roku wprowadzonymi przez Agencję Ochrony Środowiska (ang. Environmental Protection Agency, EPA). W surowych i ciężkich warunkach Ameryki Północnej silnik poddano testom, w ramach których przeszedł on z sukcesem próbę ponad 50 milionów mil. PACCAR z dumą wprowadza ten sprawdzony silnik charakteryzujący się właściwościami zapewniającymi mu wiodącą pozycję pośród silników pozostałych producentów w branży i przeznaczony do montażu w samochodach ciężarowych marki Kenworth i Peterbilt.” – dodał Cardillo.
By spełniać norm emisji spalin EPA, jednostka korzysta z technologii SCR i EGR. Liczne zalety jednostki PACCAR MX podkreśla trzykrotne nagrodzenie jej tytułem Best Engine of the Year (najlepszego silnika roku) podczas imprezy Bus World Asia Exhibition w Chinach.
Komentarze