ExxonMobil rozszerzył ofertę olejów silnikowych o nowy produkt przeznaczony do pojazdów dostawczych marki Renault.
Mobil Delvac City Logistics R 5W-30 spełnia wymagania ACEA C4 oraz posiada dopuszczenie Renault RN0720. Nowy olej uzupełnia pierwszą w Europie linię olejów silnikowych opracowanych z myślą o pojazdach dostawczych, która zadebiutowała w 2017 roku. Obecnie tworzy ją sześć produktów, którymi można serwisować około 80% europejskiego parku samochodów dostawczych do 3,5t. Zmiany w ofercie ExxonMobil są odpowiedzią na aktualny trend na rynku pojazdów dostawczych. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), sprzedaż nowych samochodów dostawczych w Polsce i we większości krajów UE konsekwentnie rośnie.
– W przypadku olejów do pojazdów dostawczych naszym priorytetem jest niezawodność floty – czyli zabezpieczenie właścicieli firm przed stratami spowodowanymi przestojem w wyniku awarii. Istotny jest również wpływ oleju na niskie zużycie paliwa i skuteczna ochrona silnika podczas jazdy miejskiej, wymagającej częstego zatrzymywania się i ruszania. – mówi Ewa Jeżewska, Field Marketing Advisor Europe z ExxonMobil. – Nowe oleje to także szansa dla serwisów na zdobycie klientów, bo udział pojazdów dostawczych w generowaniu zysków warsztatu w najbliższych latach będzie coraz większy – dodaje.
R jak Renault – czyli łatwiejszy dobór oleju do silnika
Dla ułatwienia doboru produktu do silnika, na etykietach w pełni syntetycznego oleju Mobil Delvac City Logistics 5W-30 znajdziemy litery wskazujące na aprobaty producentów pojazdów (P – Peugeot-Citroen B712290, V – VW 504 00/507 00, F – Ford WSS-M2C913-C, M – MB-Approval 229.31/229.51/229.52 oraz R – Renault RN0720). Niektóre z olejów Mobil Delvac City Logistics mają szersze zastosowanie – posiadają dodatkowe aprobaty ACEA i spełniają wymagania innych marek, w tym Iveco i Fiata. Gamę olejów do samochodów użytkowych do 3,5t uzupełnia semisyntetyczny Mobil Delvac Light Commercial Vehicle E 10W-40, przeznaczony do starszych pojazdów.
Z perspektywy warsztatu mocną stroną gamy olejów ExxonMobil jest wysokie pokrycie rynku – 6 produktów pozwala prowadzić serwis olejowy dla około 80% lekkich pojazdów użytkowych jakie można spotkać na drogach Europy.
Unijny rynek pojazdów dostawczych rośnie
Według organizacji ACEA, czerwiec 2018 był trzecim miesiącem z rzędu ze wzrostem sprzedaży nowych samochodów dostawczych. W Polsce sprzedaż pojazdów użytkowych do 3,5t wzrosła o 18,3% (r/r). Porównując pierwsze półrocza 2017 i 2018, wzrost wynosi 9,6%, co w przeliczeniu na pojazdy oznacza skok sprzedaży z około 29,5 tys. do blisko 32,5 tys. nowych samochodów dostawczych.
Dobre nastroje na rynku nowych pojazdów dostawczych panują na większości rynków Unii Europejskiej. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem jest obecnie Szwecja. U naszych północnych sąsiadów sprzedaż wzrosła niemal trzykrotnie w porównaniu z czerwcem 2017 roku.
Więcej o nowych produktach można uzyskać na stronie www.mobil.pl lub u Autoryzowanych Dystrybutorów olejów i smarów ExxonMobil w Polsce: www.dexol.pl, www.ekonaft.com.pl, www.mobipol.pl, www.smartplus.pl.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krakus, 28 sierpnia 2018, 13:57 0 0
W latach 90-tych dopadliśmy BP - w beczkach oznakowanych Mobil 1 był Lotos syntetic. Teraz z kolei reklamują się paliwami z dodatkiem Active. Ciekawe, że np. w Krakowie kupują paliwa z Rafinerii Trzebinia i napełniają cysterny z tych samych zbiorników co np. Arge (byłem - widziałem). Więc może już na stacjach dolewają to "Active" z buteleczek do zbiorników podziemnych?.
Odpowiedz