Podczas targów Bauma 2010 w Monachium, odbywających się w dniach 19 – 25 kwietnia 2010, na stoisku Mercedes-Benz zobaczyć będzie można kilka premier oraz przypatrzeć się rozwiązaniom zdobywającym rosnącą popularność.
Największe na świecie targi budowlane będą miejscem premiery nowego modelu z serii Axor: nowy wariant czteroosiowej betonomieszarki o pojedynczym ogumieniu na trzeciej osi, o zoptymalizowanym ciężarze, mniejszym o około 700 kilogramów od porównywalnego czteroosiowego Actros-Chassis. Pojazd może przewieźć osiem metrów sześciennych betonu bez przekraczania limitu 32 ton dopuszczalnej masy całkowitej.
Na targach Bauma Mercedes-Benz przedstawi także nowy pojazd do transportu ciężkiego, Actros SLT 4165 S o mocy 480 kW (653 KM), który jest w stanie sprostać obciążeniom trakcyjnym do 250 ton.
Automatyczne terenowe skrzynie biegów Mercedes PowerShift oferowane są we wszystkich pojazdach serii budowlanej, od wywrotki poprzez lekką betonomieszarkę Axor, aż po nowy pojazd do transportu ciężkiego Actros SLT. Jego zalety, takie jak zmniejszenie zużycia paliwa floty pojazdów i minimalne zużycie układu przenoszenia napędu, przekładają się na zainteresowanie klientów: Na początku roku 2009 tylko cztery procent samochodów budowlanych w Europie było wyposażonych w 16-stopniową skrzynię biegów Telligent, a już pod koniec tego roku 20 procent pojazdów tego typu dysponowało nową 12-stopniową automatyczną przekładnią Mercedes PowerShift offroad.
Trzecią generację Actrosa w wersji budowlanej reprezentują trzy pojazdy posiadające opatentowany przez Mercedes-Benz pakiet do budowy dróg oraz automatyczną terenowa skrzynię biegów Mercedes PowerShift. Opatentowany zestaw do budowy dróg to nowe rozwiązanie dla wywrotek Actros z pneumatycznym zawieszeniem tylnych osi, obejmujące dodatkowe zabezpieczenie poduszek pneumatycznych i plastikowych elementów znajdujących się z tyłu pojazdu. W skład pakietu budowlanego wchodzą umieszczone wyżej, zabezpieczone kratkami światła tylne w ochronnych oprawach, przesunięte do wewnątrz reflektory oraz krótsze błotniki ze składanymi fartuchami przeciwbłotnymi i składaną tylną osłoną przeciwwjazdową. Po opuszczeniu osłona ta chroni siłowniki pneumatyczne: specjalne rolki po obu stronach belki zapewniają niski poziom tarcia pomiędzy osłoną przeciwwjazdową a oponami.
Pokazane zostaną także samochody Zetros ze stałym napędem na wszystkie koła, dwustopniową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem terenowym 1: 1,69 oraz blokadami mechanizmu różnicowego na wszystkich osiach. Ładowność wersji dwuosiowej wynosi od czterech do sześciu ton, przy czym dostępne są dwa warianty o dopuszczalnej masie całkowitej 16 lub 18 ton, na co wskazuje oznaczenie modelu 1833.
W serii Atego zaprezentowany zostanie również dwuosiowy samochód samowyładowczy z napędem na wszystkie koła, z nadwoziem Meiller, dźwigiem Palfinger i płytą mocującą pług śnieżny: jest to wielozadaniowy pojazd idealny do użytku miejskiego i komercyjnego, a przy tym wyjątkowo oszczędny dzięki systemowi start /stop.
Komentarze