Nowe, jeszcze bardziej wytrzymałe, Volvo FMX pojawi się w Europie od września 2010. Ten przeznaczony specjalnie dla potrzeb ciężkiego transportu budowlanego samochód bazuje na wyjątkowo udanej platformie FM. „Budowlana” wersja skrzyni biegów I-Shift ułatwi wydostanie się z trudnego terenu, a pomogą w tym mocne i ekonomiczne jednostki o pojemnościach 11 i 13 litrów (330-500 KM).
Czujnik obciążenia przesyła dokładne dane o masie pojazdu do skrzyni biegów I-Shift, w celu optymalizacji procesu zmiany biegów i płynnego ruszania z miejsca. Hamulec silnikowy Volvo (VEB+) zapewnia moc hamowania 375 kW przy 2300 obr/min.
Nowa górna krata wlotu powietrza, zdecydowane kształty przedniej dolnej części kabiny, trzyczęściowy stalowy zderzak z narożnikami wykonanymi z blachy o grubości 3 mm, solidna osłona silnika i belka ochronna podkreślają solidność konstrukcji. FMX wyposażono w zaczep do holowania, o dopuszczalnym obciążeniu 25 ton, nowe antypoślizgowe stopnie i praktyczną drabinkę.
Wąskie wsporniki lusterek w mniejszym stopniu ograniczają widoczność i są bardziej odporne na uszkodzenia. Wzmocniono także osłonę silnika i stalowe zbiorniki paliwa, które są zamontowane wyżej, zapewniając większy prześwit.
By poprawić komfort pracy, dostępne są trzy nowe rodzaje tapicerki do wyboru: fotele i panele z obiciem winylowym, fotele z obiciem tekstylnym – panele drzwiowe z obiciem winylowym lub fotele i panele drzwiowe z obiciem welurowym. Opcjonalnie dostępne są również fotele z tapicerką skórzaną. Kierowca będzie mógł skorzystać ze stolika z wgłębieniami na kubki i długopisy, praktyczny schowek i uchwyt do papieru wykonany z wodoodpornej tkaniny.
Komentarze