Jazdy testowe Mercedes-Benz – relacja

7 czerwca 2010, 0:00

26 maja 2010 na poligonie Kajkowo koło Ostródy odbyły się prezentacja i jazdy testowe pojazdów Mercedes-Benz. Pokaz odbywał się w trudnych, zbliżonych do panujących na placach budowy, warunkach. Wśród kamieni, piachu i błota na bardzo nierównym terenie zaprezentowane zostały:

1. Actros 4141 K 8X6, Actros 3341 AK 6X6, Actros 3341 K 6X4, Actros 4141 AK 8X8, Actros 4141 K 8X4 oraz Actros 41.AK 8X8. Nadwozia zaprezentowano w zabudowach firm: Wielton, Kh-Kipper , Meiller i Gervasi. Jak można się było przekonać, Actros jako podwozie ciężarowe, czy wywrotka na 2, 3 lub 4 osiach doskonale sprawdza się w trudnych warunkach placów budowy, jako samochód bardzo wytrzymały, dostosowany do zadań transportowych. Dodatkowym atutem są długie odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi.

2. Atego 918 AF 4X4 żuraw oraz wywrotka dwustronna Kh-Kipper. Atego to pojazd przeznaczony do zadań pomocniczych na placach budowy. Jako bardzo zwrotny i łatwy w prowadzeniu jest ofertą dedykowaną dla budownictwa miejskiego czy ogrodnictwa. W Atego zastosowano wiele nie wymagających intensywnej obsługi lub wręcz bezobsługowych elementów. Na życzenie dostępny jest system stop/start, wyłączający i włączający silnik, co czyni pojazd bardziej przyjaznym środowisku. Tu również ważnym elementem są duże odstępy między przeglądami technicznymi.

3. Zetros 1833 A 4X4, wywrotka trójstronna Kh-Kipper, oraz Unimog U 5000. Pojazdy te doskonale sprawdzają się na różnych podłożach. Mniejsza wysokość sprawia, że pojazd jest w terenie zwrotniejszy i bardziej uniwersalny, poza tym pozwala na montaż zabudowy obejmującej całą długość pojazdu. Wyposażony w stały napęd na wszystkie koła Zetros bez problemu pokonuje ekstremalne warunki terenowe, a poprzez wyprowadzenie wylotu i zasysania powietrza ponad kabinę – posiada również zdolność brodzenia do głębokości 800 mm.
Pojazdy Unimog posiadają napęd na wszystkie koła z elektro-pneumatycznymi blokadami mechanizmów różnicowych przedniej i tylnej osi. Ponadto charakteryzują się niskim poziomem emisji spalin, dużym przyrostem momentu obrotowego, szerokim zakresem stałej mocy oraz jej dużą rezerwą. Sterowanie silnika jest optymalnie dobierane do celów jakie pojazd wykonuje w danej chwili. Są ekologiczne i ciche.

Zarówno Zetros jak i Unimog w wersjach budowlanych świetnie pracują w trudnych warunkach terenowych.

Na dodatkową uwagę zasługiwały nie tylko zróżnicowane zabudowy, ale również nowe opony Continental, w które wyposażone były pojazdy testowe. Opony te charakteryzują się maksymalną odpornością, trwałością i długowiecznością w trudnym terenie, dzięki specjalnie zaprojektowanym bieżnikom i wysokowytrzymałym karkasom. Ważnym elementem jest doskonała odporność na uszkodzenia dzięki mieszankom o wyjątkowej odporności na przecięcie i rozdarcie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!