Nowa generacja opon do naczep HTL2 ECO-PLUS

10 czerwca 2010, 0:00

Nowa opona długodystansowa HTL2 ECO-PLUS pozwala na osiągnięcie nawet pięcioprocentowej redukcji zużycia paliwa i zapewnia dłuższą żywotność. Cechuje się nowoczesnym karkasem i wzorem bieżnika skonfigurowanym pod kątem transportu długodystansowego.

Opona dopełnia obecne już na rynku modele HSL2 na oś kierowaną i HDL2 – na napędzaną, nowa opona uzupełnia gamę nowoczesnego wyposażenia naczep długodystansowych. Nowa opona do naczep znacząco przyczynia się do zoptymalizowania ogólnej ekonomiczności naczepy ze względu na wpływ oporu toczenia na sześć kół, stosowanych tradycyjnie w ciężarówkach długodystansowych. Zespołowi badawczemu Continental udało się zmniejszyć opór toczenia o 15 procent przez zastosowanie specjalnej mieszanki i zaawansowanego wzoru bieżnika. Przekłada się to na oszczędność paliwa sięgającą 5 procent w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.

– „Jak najmniej ruchów bieżnika to gwarancja idealnego oporu toczenia" – przekonuje Matthias Haufe, Dyrektor Rozwoju produktów CVT EU/Russia.

Szerokie barki i żebra bieżnika umieszczone między czterema prostymi rowkami obwodowymi powodują, że bieżnik jest skoncentrowany do środka powierzchni przylegania. Wąskie rowki podtrzymywane są przez stożkowate elementy wewnętrzne, zapobiegające niepożądanym ruchom bieżnika, by opona pracowała lekko i cicho. Bieżnik jest bardziej sztywny i zachowuje niższą temperaturę, dzięki czemu zniekształcenia konstrukcji opony są minimalne. Taki sztywny szkielet lepiej radzi sobie z poprzecznymi siłami występującymi podczas manewrowania naczepą.

Przy odległościach rzędu 150 000 kilometrów pokonywanych każdego roku na długich międzynarodowych trasach, możliwe jest osiągnięcie oszczędności na poziomie kilku tysięcy euro, dlatego koszty zakupu nowej opony zwracają się w krótkim czasie. Opona Continental przeznaczona na oś naczepy pełni także rolę optymalizatora kosztów. Wynik ten udało się uzyskać bez negatywnego działania na bezpieczeństwo, komfort jazdy czy poziom hałasu.

Podobnie jak wszystkie produkty drugiej generacji, HTL2 ECO-PLUS również oparta jest na strukturze karkasów wykorzystującej czterowarstwowe trójkątne pasy, większą objętość powietrza i nową stopkę stalowego kordu. HTL2 ECO-PLUS chroniona jest przed uchodzeniem powietrza dzięki zastosowaniu opatentowanej technologii AirKeep.

Wraz z oponą zimową HTW2, zaprezentowaną w lutym 2010 r., Continental oferuje swoim klientom zestaw opon do zastosowań całorocznych. Zmiana ogumienia z długodystansowego na zimowe w odpowiednim momencie to najlepszy możliwy poziom bezpieczeństwa pracy. Opona przystosowana do warunków pogodowych i drogowych umożliwia osiąganie maksymalnych przebiegów przy zachowaniu niskiego poziomu spalania.

Opony do naczep HTL2 ECO-PLUS dostępne są w rozmiarze 385/65R22.5. Od 2011 roku dostępny będzie także rozmiar 385/55R22.5.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!