Według Commercial Vehicle Tires Continental, w ciągu pięciu lat zmieni się zapotrzebowanie na opony do pojazdów użytkowych w branży transportu towarów. Opony wielofunkcyjne, takie jak najnowsze „HD Hybrid”, mają dominować na osiach napędowych. Opony te mogą być wykorzystywane zarówno na dalekich trasach, jak i w transporcie regionalnym.
Continental obiecuje jeszcze większe przebiegi niż w przypadku nowoczesnych modeli siostrzanych HDL2 i HDR2 do zastosowań długodystansowych i regionalnych. Podobnie jest w zakresie oporów toczenia i wydajności energetycznej.
– „Dlatego właśnie HD Hybrid to najlepszy wybór dla operatorów flot, którzy nie dzielą swoich pojazdów na te pokonujące dalekie trasy oraz te pracujące w danym regionie” – podkreśla Krzysztof Brewka, menadżer ds. biznesu flotowego Continental Opony Polska – „Dzisiaj firmy przewozowe muszą być elastyczne w wykorzystywaniu swoich pojazdów jak nigdy przedtem” – dodaje.
Powoli zanika podział na trasy długodystansowe i regionalne. Obszary transportu ciężarowego i grup towarów wspólnie się rozwijają, co doprowadziło do nowych wymagań stawianych oponom.
Menadżer ds. biznesu flotowego Continental Opony Polska ocenia, że opony HD Hybrid będą stanowić połowę portfolio firmy na oś napędową. Obecnie segment ten nadal wyraźnie zdominowany przez całoroczną oponę regionalną HDR2. Transformacja rynku zacznie postępować szybciej, również ze względu na zintegrowany program bieżnikowania opon: Operatorzy flot, którzy poprzednio wybierali modele HDL2 i HDR2, mogą zamówić oponę HD Hybrid w „drugim życiu” – wszystkie opony ciężarowe Continental serii L / R i Hybrid mają identyczne karkasy.
Komentarze