Schaeffler przedstawia Mobilne Centrum Szkoleniowe

, 30 listopada 2018, 8:00

Schaeffler Polska rozpoczyna szkolenia w Mobilnym Centrum Szkoleniowym. Od teraz producent części będzie mógł dzielić się swoją wiedzą z mechanikami w praktycznie każdym miejscu w Polsce.

Mobilne Centrum Szkoleniowe składa się z naczepy oraz busa Iveco. Kilkunastometrowa naczepa po rozłożeniu daje około 30 metrów kwadratowych powierzchni. Cały zestaw nie waży więcej niż 10,5 tony, co jest istotne, ponieważ przy takiej masie własnej nie potrzebne są dodatkowe pozwolenia wynikające z większej wagi pojazdu, tak jak w przypadku ciężarówek. Aby naczepa mogła się rozstawić, w miejscu odbywania szkolenia niezbędny jest utwardzony dojazd, miejsce postoju o wymiarach minimum 16x7m oraz dostęp do zasilania 380 V.

– Z naszym zespołem przeprowadzamy około 200 szkoleń rocznie. Dzięki nowej mobilnej platformie możemy podnieść jakość kształcenia. Centrum jest w pełni przygotowane do prowadzenia szkoleń. Naczepa jest ciągnięta przez pojazd Iveco, który nie jest ciężarówką. Jest to istotne, ponieważ zależało nam aby to rozwiązanie było lekkie i mobilne – mówi Konrad Habit, Marketing Manager z grupy Shaeeffler.

Sala może być wykorzystywana w dwóch konfiguracjach: jako pokój  wystawienniczy/showroom z miejscem na spotkania lub pokój szkoleniowy/konferencyjny. Po rozłożeniu w pomieszczeniu zmieści się 20 miejsc siedzących. Naczepa jest wyposażona w agregat prądotwórczy, klimatyzację oraz ogrzewanie, sieć wifi, system audio oraz 3 ekrany, z czego jeden może służyć jako tablica interaktywna – posiada m.in. ekran dotykowy.

Firma Schaeffler poprzez platformę REPXPERT oferuje szkolenia dla mechaników oraz pracowników filii. Wszystkie szkolenia techniczne składają się z części teoretycznej i praktycznej. Schaeffler współpracuje z dystrybutorami części przy ustalaniu miejsc i terminów szkoleń.

Tematyka szkoleń przeprowadzanych w mobilnym centrum

Silnik:

  • Elementy napędu pasowego rozrządu i osprzętu silnika. Elementy napędu łańcuchowego rozrządu (samochody osobowe i dostawcze)
  • Elementy sterowania zaworami (samochody osobowe i dostawcze)
  • Pompy wody, inteligentne systemy chłodzenia i moduły regulacji temperatury (samochody osobowe i dostawcze)
  • Komponenty napędu pasowego osprzętu silnika (samochody ciężarowe i autobusy)

Przeniesienie napędu:

  • Dwumasowe koło zamachowe ( samochody osobowe i dostawcze)
  • Układ sprzęgła, hydrauliczne systemy wysprzęglania (samochody osobowe i dostawcze)
  • Moduł sprzęgła podwójnego 2CT do skrzyni biegów VW (typ DSG) 1. i 2. generacji
  • Moduł sprzęgła podwójnego 2CT do skrzyni biegów Renault, Ford (typ EDC/Power Shift)
  • Moduł sprzęgła podwójnego 2CT do skrzyni biegów Alfa Romeo, Fiat (TCT)
  • Sprzęgła i tłumiki drgań w układach przeniesienia napędu (traktory)
  • Sprzęgła i łożyska przekładni (samochody ciężarowe i autobusy)

Podwozie:

  • Łożyska kół jezdnych i przeguby napędowe (samochody osobowe i dostawcze)
  • Zawieszenie i układ kierowniczy (samochody osobowe i dostawcze)
  • Łożyska kół jezdnych, moduły łożysk (samochody ciężarowe i autobusy)

 

Komentarze

Brak komentarzy