Na kierowcach autobusów spoczywa szczególna odpowiedzialność. W ich rękach jest nie tylko własne bezpieczeństwo, ale także bezpieczeństwo dziesiątek pasażerów. W autokarze powinno się zatem stosować tylko renomowane i sprawdzone części, a także opony. Z myślą o autobusach inżynierowie japońskiej firmy Bridgestone zaprojektowali specjalne modele ogumienia.
Zaprojektowanie optymalnej opony autobusowej to nie lada wyzwanie. W ruchu miejskim ogumienie musi być bardzo wytrzymałe, bo zderzenia z krawężnikami, uderzenia o studzienki kanalizacyjne, czy dziury w miejskich ulicach bywa bardzo częste. Nieco inne oczekiwania mają kierowcy autokarów turystycznych. Tutaj, przy przemierzanych kilometrach liczą się dobre właściwości jezdne, bezpieczeństwo, ale i komfort pasażerów.
Sztab inżynierski Bridgestone opracował model opony, który spełnia wymagania zarówno miejskie jak i dalekobieżne. Opona M788 o której mowa to całoroczna opona do wszystkich rodzajów autobusów. Jej budowa gwarantuje minimalizowanie otarć i zadrapań w wyniku zderzeń z krawężnikami w mieście, a wyjątkowo głęboki bieżnik gwarantuje większą żywotność i zmniejszenie kosztów eksploatacji. Zadbano także o dużą grubość mieszanki gumowej bieżnika, która zapewnia łatwość pogłębiania i lepsze możliwości bieżnikowania.
Dla tych, którzy nie lubią kompromisów, albo używają swoich autobusów tylko do jazdy miejskiej optymalnym rozwiązaniem jest opona R192. To przede wszystkim produkt o maksymalnej odporności, a przy tym niezwykle ekonomiczny.
Rozwiązaniem przeznaczonym do autokarów dalekobieżnych jest natomiast model Greatec R173. To opona niskoprofilowa, lekka wagowo, o kompaktowych wymiarach. Dzięki unikatowej budowie gwarantuje niskie opory toczenia i optymalne koszty przebiegów.
Komentarze