Firma transportowa TNT Express wybrała Scanie na dostawcę długodystansowych samochodów ciężarowych przeznaczonych do realizacji usług kurierskich Asia Road Network (ARN), dostępnych na obszarze południowo-wschodniej Azji. Drogę do tego pionierskiego projektu utorowała silna pozycja Scania w krajach tego regionu.
Obecnie usługa ARN łączy 6 krajów i 127 miast, położonych wzdłuż trasy liczącej ponad 7650 kilometrów.
– Z dużym entuzjazmem uczestniczymy w tym specjalnym projekcie, postrzeganym jako pierwszy krok w kierunku urzeczywistnienia koncepcji swobodnej wymiany handlowej między krajami członkowskimi ASEAN – mówi Peter Sjöblom, dyrektor zarządzający Scania South East Asia. – Fakt wyboru Scania przez TNT potwierdza, że Scania jest jedynym producentem zdolnym do zapewnienia wsparcia w przewozach transgranicznych w tym regionie.
– Wyboru dostawcy sprzętu dla Asia Road Network dokonaliśmy w oparciu o kilka kluczowych czynników, takich jak m.in. jakość produktu i jego przystosowanie do lokalnych warunków, niezawodność, zużycie paliwa i obsługa serwisowa – mówi David Stenberg, dyrektor generalny Asia Road Network.
Samochody, wszystkie Scania serii R z silnikami o mocy 380 KM, będą transportowały przesyłki kurierskie z regionalnego centrum dystrybucyjnego TNT w Singapurze do głównych centrów w Kuala Lumpur w Malezji i Bangkoku w Tajlandii. W późniejszym okresie, w ramach kolejnego etapu współpracy TNT i Scania, dodatkowe pojazdy zaczną obsługiwać połączenia do Indochin.
– Scania R380 okazała się pojazdem najlepiej spełniającym nasze wymagania. Pracownicy Scania wykazali się dużą elastycznością i profesjonalizmem, opracowując rozwiązanie wychodzące naprzeciw naszym potrzebom. Scania poświęciła dużo czasu, by zapoznać się z naszą wizją usługi ARN i wspólnie z nami opracowała wyjątkowe rozwiązanie, najlepsze w swojej klasie w tym regionie – mówi David Stenberg.
Te nowe samochody ciężarowe są przyszłością transportu drogowego w tej części świata. TNT i Scania blisko współpracowały ze sobą nad nowymi, wyjątkowymi w skali całego regionu cechami pojazdów. W porównaniu do starszych modeli, nowe pojazdy mają o 20 procent większą przestrzeń ładunkową, a jednocześnie są o około trzy tony lżejsze, co przekłada się na mniejsze zużycie eksploatacyjne. Oznacza to również redukcję zużycia paliwa i emisji CO2. Ważnymi argumentami na korzyść Scania były również bezpieczeństwo i komfort kierowców.
– Nie tylko precyzyjnie dostosowaliśmy specyfikację do wymagań TNT – mówi Alfons Reitsma, menedżer produktu ds. technicznych w Scania South East Asia – ale także zapewniliśmy bardzo wysoką dyspozycyjność pojazdów, w ramach programu serwisowego obejmującego swoim zasięgiem trzy kraje.
Komentarze