Czy 40 ton to za mało? Weź udział w ankiecie.

, 18 lutego 2019, 14:48

DMC pojazdów ciężarowych w Polsce wciąż wynosi 40 ton i póki co nic nie zapowiada w tej kwestii zmian. Coraz głośniej mówi się o szansach na zwiększenie DMC w Niemczech. Czy ta zmiana wpłynęłaby na Polskę?

Coraz więcej krajów europejskich podwyższa wartość dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów jeżdżących po swoich drogach do 44 ton lub więcej. Rekordzistą jest Szwecja, po której drogach wkrótce będą jeździły nawet 74-tonowe zestawy. Tendencja zwiększania masy zestawów tłumaczona jest względami ekonomicznymi oraz ekologicznymi (więcej towaru, mniej ciągników, niższa emisja spalin). W Polsce (wyłączając transport intermodalny) limitem jest nadal 40 ton. Ważną kwestią do dyskusji jest to, czy polska infrastruktura drogowa jest przygotowana na ewentualne podwyższenie DMC?

Zachęcamy do wzięcia udziału w naszej ankiecie oraz do wpisywania komentarzy pod tym artykułem.

Ankieta: DMC w Polsce

Ile Twoim zdaniem powinna wynosić DMC pojazdów ciężarowych w Polsce? *

Czy uważasz, że zwiększenie DMC do np. 44 ton spowodowałoby większe niszczenie dróg w Polsce? *

Jaki wpływ na polskie firmy transportowe mogłoby mieć zwiększenie DMC w naszym kraju? *

(pytanie wielokrotnego wyboru)

Zaznacz pomiędzy 1 a 2 odpowiedzi.

Co Twoim zdaniem stanie się z polskimi firmami transportowymi, jeśli Niemcy zdecydują się na podwyższenie DMC np. do 44 ton przed Polską? *

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Przewoźnik prywatny od 42 lat, 19 lutego 2019, 8:45 1 0

Należy zwiększyć dmc ciągnika i naczepy do 44 i dopuścić fo ciągnięcia drugiej naczepy na wózku wtenczas masa zespołu do 74 ton z ograniczeniem do dróg umożliwiających bezproblemowa jazdę takich składów.

Odpowiedz

Janek, 19 lutego 2019, 8:47 3 0

W całej Europie i w Polsce powinny zostać dopuszczone zestawy naczepa + wózek Dolly + Naczepa i inne tego typu kombinacje. Są dwie przyczyny dlaczego tak się nie dzieje - lenistwo i ignorancja urzędników oraz lobby producentów ciągników, którym nie zależy na zwiększeniu DMC zestawu bo taka regulacja zmniejszy zapotrzebowanie na ciągniki. Oczywiście można ograniczyć ruch do głównych tras, wymagać odpowiedniej zwrotności, kamer, innych systemów bezpieczeństwa, przeglądów itp. Ale to wszystko jest do zrobienia - trzeba tylko chcieć! Dzisiaj zanim się ugotujemy na naszej planecie możemy a nawet niestety musimy to zrobić!

Odpowiedz

Szofer, 19 lutego 2019, 8:51 0 0

Szwecja jest dobrym przykładem dla Europy

Odpowiedz

Grzegorz, 19 lutego 2019, 13:24 0 0

Powinni zwiększyć DMC w busach z 3,5 t. na przykład 5,5t.
Nie było by problemów z przeładowaniem samochodu przy czym bus warzy 2,9t. a ładowność 600 kg.

Odpowiedz

jaro, 20 lutego 2019, 10:20 0 0

Jak sobie kupisz busa o ładowności 5,5t (kategoria homologacyjna N2) to go nie przeładujesz, tylko pamiętaj o kursie na prawo jazdy kategorii "C".
Druga sprawa: Właśnie ugotowałeś busa 2,9t. (Warzy -war, gotować. Waży -waga)

Odpowiedz