Zwiększenie wydajności upraw wymaga coraz cięższych maszyn o większej mocy i zasięgu. Producenci maszyn rolniczych muszą też uwzględniać takie czynniki jak ubijanie gleby, nośność i przepisy ruchu drogowego. Spełniając te oczekiwania, Michelin we współpracy z firmą Claas przygotował nową oponę – Michelin CerexBib.
W nowych oponach zastosowana została technologia Michelin Ultraflex, która wykorzystuje nowe materiały i wzór bieżnika, aby chronić glebę i zapewnić lepszą nośność. CerexBib, w porównaniu do zwykłych opon, zapewniają zwiększoną nośność, przy takim samym ciśnieniu, a przy mniejszym ciśnieniu gwarantują tą samą nośność. Mogą być używane przy ciśnieniu nie przekraczającym 2 barów co sprawia, że w mniejszym stopniu ugniatają glebę.
Zmniejszając ugniatanie gleby, jakie zazwyczaj powodują kombajny, opony Michelin CerexBib umożliwiają skuteczną cyrkulację wody i powietrza na uprawianym polu, jednolity wzrost plonów, a także ochronę zbiorów. Ochrona gleby to nie jedyna korzyść płynąca z zastosowania technologii Michelin Ultraflex. Większy obszar kontaktowy i obniżone ciśnienie umożliwiają zmniejszenie głębokości kolein i większą przyczepność, niezależnie od warunków glebowych, co pozwala na oszczędność czasu i paliwa.
CerexBib to pierwsza opona, która może być używana zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi kombajnu. Specjalna mieszanka gumowa zastosowana w oponach Michelin CerexBib zmniejsza o 25% nagrzewanie się opony.
Nowe opony są o 15 proc. węższe niż opony dostępne obecnie na rynku. Ułatwia to konstruowanie większych maszyn, nie przekraczając progu 3,5 metra szerokości. To istotny czynnik także z punktu widzenia regulacji unijnych, które określają warunki poruszania się kombajnów na drogach publicznych. Przy przekroczeniu tej wartości wymagany jest specjalnie oznaczony pojazd pilotujący.
– „To samo ciśnienie w polu i na drodze, czyli brak konieczności dostosowywania ciśnienia do prędkości jazdy, świetnie trzymają się drogi, a wyposażone w nie pojazdy mogą pokonywać zbocza do 24% nachylenia, a nie do 19%, jak w przypadku opon tradycyjnych. Technologia ta jest już z powodzeniem wykorzystywana w oponach Michelin AxioBib i XeoBib do ciągników rolniczych.” – skomentował Adam Woroniecki, Menedżer Produktu Michelin Polska.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.235.*, 27 września 2010, 0:00 0 0
„To samo ciśnienie w polu i na drodze, czyli brak konieczności dostosowywania ciśnienia do prędkości jazdy" - do duży plus dla każdego użytkownika. Boję się spytać o cenę tej nowości ale zapewne warto.
I na koniec mały cytat:
"nowe opony MICHELIN CerexBib IF 680/85 R 32 mają taką samą nośność jak dostępne na rynku 800/70 R 32"
Odpowiedz