TRW Proequip oferuje szeroki asortyment klocków hamulcowych konstruowanych i produkowanych zgodnie z surowymi wymogami, jakie stawiane są częściom do samochodów ciężarowych i autobusów.
Innowacje o jakości OE
TRW to pionier w dziedzinie projektowania, udoskonalania i produkcji kompletnych układów hamulcowych. W przypadku klocków hamulcowych, najważniejszą częścią jest materiał cierny. Nasze laboratoria rozwojowe projektują i testują materiał cierny odznaczający się jakością przewyższającą poziom, jakiego oczekuje się w przypadku pojazdów użytkowych. Kluczowe znacznie ma także tzw „płytka tylna” klocków, która jest zaprojektowana i udoskonalona w taki sposób, aby osiągać parametry lepsze od tych określonych i specyfikacjach OE. Płytki tylne TRW odznaczają się innowacyjną konstrukcją, lepszą od innych rozwiązań spotykanych na rynku. Konstrukcja ta oferuje lepszą odporność na ścięcie materiału ciernego z płytki klocka oraz na ściskanie materiału ciernego. Należy dodać, że płytki te projektowane i produkowane są we własnych zakładach, zostały one także przez firmę TRW opatentowane.
Zgodnie z polityką ochrony środowiska obowiązującą w TRW, wszystkie klocki hamulcowe do samochodów ciężarowych i autobusów nie zawierają metali ciężkich.
Testy wytrzymałościowe
Aby zagwarantować skuteczność klocków hamulcowych TRW wykraczającą poza specyfikacje OE, TRW poddaje klocki hamulcowe wszechstronnym testom ocenianym przez niezależną instytucję z siedzibą w Holandii (RDW). Wszystkie testy przeprowadzane są w celu sprawdzenia, czy klocki hamulcowe TRW Proequip są bezpieczne i skuteczne w każdej sytuacji na drodze.
Badania są przeprowadzane na torze testowym w Lelystad i obejmują test wysokich obciążeń i test alpejski górski:
· Test wysokich obciążeń przeprowadza się w celu sprawdzenia, czy klocki hamulcowe TRW Proequip są bezpieczne i skuteczne w każdej sytuacji: podczas zjazdu na drodze o dużym nachyleniu, przy nagłym hamowaniu, czy też przy serii zatrzymań pojazdu następujących po sobie w krótkim czasie.
· Testy obejmują następujące sytuacje:
– Kontrola współczynnika tarcia podczas docierania klocka
– Zjawisko fadingu – zmniejszenie współczynnika tarcia
– Skuteczność klocków przy 10 zatrzymaniach tylko na hamulcu ręcznym
– Seria zatrzymań od prędkości 100-0, 80-0, 60-0 i 40-0 km/h przy 5 seriach temperatur od 100-500˚C
· Badania porównawcze klocków TRW i OES zamontowanych na tej samej osi pojazdu
· Test alpejski – symuluje ekstremalne warunki jazdy (Type II), zgodnie z dyrektywą unijną 71/320/EWG, w tym zjazd trwający 12 minut z ciągłym hamowaniem na drodze o spadku nawet do 20%. W takich warunkach temperatura klocków hamulcowych może wzrosnąć nawet do 800˚C. Ocenę zachowania klocków podczas serii zatrzymań i serii ciśnień przeprowadza się przed testem i po teście, i ponownie porównuje wyniki z klockami w specyfikacji OES.
· Obok innych jeszcze badań mających na celu uzyskanie poprawy bezpieczeństwa, TRW przeprowadza także test dynamometryczny w związku z homologacją ECE R90.
· TRW mierzy także zużycie klocków hamulcowych po zakończeniu testów.
Wszystkie testy przeprowadza się w celu uzyskania pewności, że klocki hamulcowe TRW Proequip są zdolne zapewnić hamowanie przy najwyższym możliwym poziomie bezpieczeństwa. Niezależna instytucja badawcza z Holandii (RDW) w podsumowaniu wyników badań stwierdza: „Skuteczność zamiennego kompletu okładzin hamulcowych z TRW przewyższa znacznie skuteczność okładzin zgodnych ze specyfikacją OE”.
Oprócz wysokich standardów produkcji i testów, TRW wspiera swoich Klientów dołączając do klocków hamulcowych akcesoria montażowe. Cały asortyment ujęty jest też w katalogach w wersji papierowej i elektronicznej (dostępnych także przez Internet), dzięki czemu dobór odpowiedniej części nie sprawia żadnych problemów.
Najnowsze informacje dotyczące produktów TRW Proequip można uzyskać, rejestrując się pod adresem:www.trwaftermarket.com/trwproequip
Komentarze