Firma TRW Automotive Aftermarket informuje o planach wprowadzenia zestawu do monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) na rynek pojazdów użytkowych. Jest to sprawdzone rozwiązanie pozwalające uzyskać wyższą wydajność opon, lepszą ekonomikę zużycia paliwa i wyższy poziom bezpieczeństwa, co zapewni znaczące korzyści operatorom pojazdów komercyjnych.
Asortyment ten opracowany został specjalnie na niezależny rynek części zamiennych i będzie dostępny pod marką EnTire SolutionTM.. Oferta składa się z pięciu zewnętrznych zestawów, które umożliwiają dokonanie bezpośrednich pomiarów ciśnienia opon w pojazdach ciężarowych i przyczepach wyposażonych w maksymalnie 14 opon w 19 różnych konfiguracjach.
Jak mówi John Thomas, Kierownik Produktu ds. elektroniki i narzędzi w TRW na obszar Europy, proces montażu jest szybki i łatwy, ponieważ elektroniczna jednostka sterująca (ECU) jest wstępnie zaprogramowana tak, aby sprawdzała, czy pojazd jest wyposażony w 4, 6, czy 8 czujników. W celu monitorowania przyczepy, do układu można dołączyć odpowiedni zestaw monitorujący do maksymalnie sześciu dodatkowych opon. Wystarczy w tym celu w prosty sposób dokonać ponownej, ręcznej kalibracji wyświetlacza LCD.
John Thomas wyjaśnił także: „Zastosowanie naszych zestawów TPMS pozwoli użytkownikom pojazdów komercyjnych osiągnąć dodatkowe korzyści – dzięki wyższej wydajności opon, lepszej ekonomice zużycia paliwa i wydłużeniu żywotności bieżnika, a także wyższemu poziomowi bezpieczeństwa i niższej emisji CO2. Jest to szczególnie istotne biorąc pod uwagę fakt, że przepisy prawne wymagają, aby układy monitorowania ciśnienia w oponach był montowany we wszystkich nowych samochodach wyprodukowanych od 2012 roku oraz we wszystkich nowych samochodach sprzedawanych od 2014 roku. Dzięki takim rozwiązaniom dostępnym już teraz, rynek pojazdów ciężarowych nie pozostanie w tyle i będzie przygotowany na nowe oczekiwania.
Według J. Thomasa układ TPMS pozwala osiągnąć znaczne oszczędności. Wyjaśnił: „Jednym z największych kosztów operatorów floty pojazdów użytkowych są wydatki na opony, w tym na ich serwis i wymianę, przy czym uznaje się, że niedopompowanie jest jedną z głównych przyczyn awarii opon. Nasz kalkulator oszczędności, z którego można skorzystać na stronie www.trwaftermarket.com/tpms, oblicza typowe oszczędności wynikające z zastosowaniu układu TPMS – w zakresie paliwa i serwisu opon, a także informacje o redukcji emisji CO2”.
Zestaw TPMS, będący produktem zaprojektowanym na niezależny rynek części zamiennych, można łatwo zamontować poprzez nakręcenie mechanizmu nasadki z gwintem na zawór opony. Czujniki zamontowane na trzpieniu zaworu przekazują zebrane dane do jednostki z wyświetlaczem LCD zamontowanej w kabinie. Czujnik monitoruje ciśnienie i temperaturę wewnątrz opony oraz przekazuje informacje bezprzewodowo do urządzenia z ekranem. Urządzenie to przedstawia w czasie rzeczywistym ostrzeżenia o wyciekach gazu z opony, co minimalizuje szansę na poważną awarię, taką jak rozerwanie opony, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy.
Podsumowując, Thomas powiedział: „Niedopompowanie opony jest częstym problemem o poważnych konsekwencjach, ale problem ten można łatwo rozwiązać. Program układów monitorujących ciśnienie w oponach TPMS produkowanych przez TRW pod marką EnTire SolutionTM spełnia oczekiwania jakie mają nasi klienci wobec firmy TRW mającej wieloletnie doświadczanie w produkcji układów TPMS jako wyposażenie fabryczne. Jest to także przykład naszego zaangażowania w rozwój produktów i usług, które uzupełniają podstawową ofertę produktów do podwozia, zapewniając jeszcze większe korzyści dla naszych klientów”.
Produkowane przez TRW zestawy TPMS pod marką EnTire SolutionTM zostaną wprowadzone na rynek europejski w ciągu następnych 12 miesięcy.
Najnowsze informacje dotyczące produktów TRW Proequip można uzyskać, rejestrując się pod adresem: www.trwaftermarket.com/trwproequip
Komentarze