Dobrze skrojona logistyka

, 29 października 2010, 0:00

Właściciele firm zaczynają rozumieć, że odpowiednio „skrojony” system transportowy, w znacznym stopniu może ułatwić im działalność na rynku, i w związku z tym stawiają coraz wyższe wymagania producentom rozwiązań logistycznych. Obecnie sprzęt transportowy wysokiej klasy powinien być skonfigurowany zgodnie z jego przyszłym przeznaczeniem, warunkami pracy oraz sposobem wykorzystania. Powód jest prozaiczny – oszczędności. Dzięki specjalistycznemu sprofilowaniu danego wózka, przedsiębiorcy mają pewność, że ich inwestycje w systemy logistyczne nie są marnotrawione.

– „Dla mojej firmy najważniejsze jest zachowanie niewielkich gabarytów sprzętu z powodu ograniczonej przestrzeni magazynu” – mówi Krzysztof Wróblewski, prezes lokalnej hurtowni „Smakosz”, z Ustronia w woj. Śląskim. – „Mniejszy, dostosowany do szerokości ścieżek wózek rozwiązałby wiele moich problemów. Niestety standardowe oferty producentów nie przewidywały takich rozwiązań” – dodaje.

Producenci sprzętu postanowili odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorstw, w związku z nietypowymi rozwiązaniami transportowymi. Do potrzeb firmy dostosować można nawet układ pedałów i kierownicy, czy maksymalny udźwig wózka.

– „Obecnie praktycznie w każdym z nowoczesnych wózków jesteśmy w stanie wprowadzić odpowiednie dla danej firmy udoskonalenia” – tłumaczy Przemysław Wlazeł, doradca handlowy ds. klientów strategicznych z firmy STILL. – „Zmniejszenie konstrukcji umożliwiające zwężenie ścieżek nawet o 25 cm, czy adaptacja jej do wysokości progów oraz układu magazynu nie jest już niczym niezwykłym, choćby w wózkach wysokiego składu typu MX-X” – dodaje.

Wyzwanie pojawia się jednak w chwili, gdy wyspecjalizowanych rozwiązań potrzebuje firma z branży bardziej wymagającej, gdzie profilowanie sprzętu to nie tylko kwestia oszczędności. Firmy wykorzystujące w swojej pracy chłodnie mogą liczyć na wózki przystosowane do nawet 45 stopniowych skoków temperatury, branża metalurgiczna otrzymuje sprzęt wyjątkowo wytrzymały, z dodatkowymi zabezpieczeniami przed uszkodzeniami mechanicznymi, a gastronomia wózki umożliwiające transport towaru po nierównych nawierzchniach oraz pod górę – sprzęt wyspecjalizowany i stworzony ściśle do wykonywania swoich obowiązków. Rzecz do niedawna niespotykana i niezwykła.

Możliwe modyfikacje wózka MX-X: maksymalny udźwig- od 500 kg, rosnący w krokach o 100 kg aż do 1250kg (widły teleskopowe) i 1500kg (widły obrotowo- przesuwne). Dzięki niemu można zwęzić korytarze o 25cm (większa powierzchnia składowania) i zwiększyć zasięg podnoszenia (do ok. 15m).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.203.*, 29 października 2010, 0:00 0 0

Pamiętam jak większość rzeczy załatwiało się zwykłymi żółtymi paleciakami. Trochę od tego czasu się zmieniło.

Odpowiedz

83.24.214.*, 2 listopada 2010, 0:00 0 0

Logistyki uczą teraz z marnym skutkiem patrząc po niektórych gafach jakie popełniają firmy. Całe szczęście są ludzie starający się robić coś z zalegającym towarem a nowości w transporcie po magazynie zawsze się przydają.

Odpowiedz