Przeprowadzona w odpowiednim momencie zmiana opon letnich na zimowe oznacza poprawę bezpieczeństwa pojazdu, a tym samym pasażerów lub przewożonego towaru. Istotnym czynnikiem jest dobór odpowiednich opon – muszą one zapewniać optymalną przyczepność na drodze, przy każdej pogodzie.
Od 2008 roku w Niemczech i w Austrii wyposażenie pojazdów samochodowych musi być dostosowane do warunków atmosferycznych. W Szwecji i Czechach podobne prawo – dotyczące stosowania opon z charakterystyką M+S w ciężkich pojazdach – zostało zaostrzone rok później. Rząd szwedzki dał lokalnym władzom możliwość zakazania poruszania się po niektórych drogach bądź ich odcinkach pojazdami wyposażonymi w opony z kolcami. Jednocześnie, ten sam rząd wydał rozporządzenie, o tym, że szwedzcy oraz zagraniczni kierowcy muszą stosować się do prawa dotyczącego opon zimowych przy wjeździe oraz wyjeździe ze Szwecji. Nowe przepisy mówią, że zagraniczne samochody osobowe oraz lekkie ciężarówki muszą być wyposażone w opony o głębokości bieżnika przynajmniej 3 milimetry w okresie od 1 grudnia do 31 marca, jeżeli warunki zimowe będą się utrzymywać. W Niemczech opracowywane są przepisy zapisujące do porządku prawnego pojęcie „opony zimowej”, aby od 2011 roku móc wprowadzić obowiązek stosowania opon zimowych na terenie Niemiec.
Wszystkie opony napędowe Continental posiadają homologację M+S, w tym opony HDL2 przeznaczone do jazdy na długich, autostradowych dystansach. Dodatkowo, obok opon na oś prowadzącą HSW2, również opony HSR2 (opony regionalne) posiadają homologację M+S. Dzięki temu można stosować je na osi napędowej w autobusach komunikacji międzymiastowej. Również wybrane opony dedykowane na oś naczepową posiadają homologację M+S – HTW2 i HTC1. Jednak optymalną pracę w zimowych warunkach drogowych gwarantuje zastosowanie skandynawskiego wzoru bieżnika klasy HSW-/HDW. W załączeniu lista opon Continental z homologacją M+S.
Firma skonstruowała też model HSU 1 M+S specjalnie dla autobusów wykorzystywanych w transporcie publicznym. Opona przeznaczona na koła osi kierowanej idealnie spisuje się w ciężkich warunkach zimowych. Ma dobrą przyczepność i jest cicha, dzięki czemu zapewnia zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy.
Komentarze