Nowa linia produkcyjna tramwajów Solaris

, 29 listopada 2010, 0:00

26 listopada firma Solaris zaprezentowała nową halę i linię produkcyjną konstrukcji stalowych tramwajów. W Środzie Wlkp. powstają pierwsze Solarisy Tramino, które w połowie 2011 roku trafią do Poznania.

Przy produkcji pudeł tramwajowych zatrudnionych jest 120 osób. Obecnie możliwe jest wytwarzanie zestawu pudeł dla tramwaju pięcioczłonowego o długości 32 metrów w ciągu jednego tygodnia przy pracy na dwóch zmianach. Solaris stworzył 120 miejsc pracy w Środzie Wielkopolskiej i ponad 200 w części poznańskiej fabryki.

Fabryka produkująca konstrukcje stalowe tramwajów uzyskała certyfikaty ISO 3834-2 i PN-EN 15085. Do produkcji tramwajów wykorzystywane są zaawansowane maszyny, w tym TrueLaser Cell 7040 laser 3D – laserowa maszyna do cięcia i spawania firmy TRUMPF, która jest pierwszym tego typu urządzeniem w Polsce. Całość procesu produkcji nadzorowana jest przez pracowników z wieloletnim stażem i doświadczeniem w przemyśle pojazdów szynowych.

Produkcja tramwajów marki Solaris odbywa się w dwóch lokalizacjach. Pierwszą z nich jest Środa Wlkp., gdzie powstają konstrukcje stalowe, zaś montaż końcowy od początku grudnia realizowany będzie w halach produkcyjnych przy ulicy Wieruszowskiej w Poznaniu.

Firma Solaris w listopadzie ubiegłego roku wygrała przetarg i podpisała kontrakt z poznańskim MPK na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Zgodnie z umową pierwsze Solarisy Tramino powinny zostać dostarczone do Poznania do końca czerwca 2011, ostatnie – do końca marca 2012.

– „Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej powstał egzemplarz Solarisa Tramino, który przez ponad rok przechodził serię testów. Dzięki temu jesteśmy pewni, że tramwaje dostarczone do Poznania, będę spełniać najwyższe oczekiwania względem jakości, funkcjonalności i komfortu jazdy zarówno dla pasażerów jak i motorniczych. Już za kilka miesięcy Poznań będzie mieć w swoim taborze jedne z najnowocześniejszych tramwajów w Europie” – powiedział Krzysztof Olszewski Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy Solaris.

Parametry techniczne Solarisa Tramino dla MPK Poznań:

– niska podłoga i brak stopni w całym tramwaju

– pięć członów
– pełna klimatyzacja
– szerokość 2.400 mm
– szerokość pojedynczych wejść 750 mm
– szerokość podwójnych wejść 1.500 mm

– szerokość przejście wewnątrz 750 mm
– liczba pasażerów 229 osób

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!