Nowe niemieckie przepisy, które weszły w życie 4 grudnia, wymagają stosowania na osi napędowej opon M+S na nawierzchni pokrytej śniegiem, lodem i szronem. Wszystkie autobusy o liczbie miejsc większej niż osiem oraz wszystkie pojazdy ciężarowe o masie ponad 3,5 tony będą musiały być w przyszłości wyposażone w opony M+S, jeżeli nawierzchnia drogi pokryta jest lodem, ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym.
– „Z punktu widzenia konsumenta to lepiej, że niemieccy prawodawcy w jasny sposób określili, które opony są odpowiednie do użytku w zimie i kiedy należy je stosować.“ – powiedział Dr Hans-Joachim Nikolin, szef działu Opon Pojazdów Użytkowych Continental – „Po serii przeprowadzonych przez nas testów zalecamy stosowanie na wszystkich osiach specjalistycznych opon zimowych, takich jak SCANDINAVIA. Ich dobór zależy też od masy ładunku oraz warunków, w jakich pracuje pojazd. Już przy prędkości 40 km/h opony te pozwalają zmniejszyć dystans niezbędny do zatrzymania się o jedną długość pojazdu” – zaznaczył Nikolin.
Należy również pamiętać, że opona pojazdu użytkowego dobrze spisuje się w zimowych warunkach wtedy, gdy głębokość jej bieżnika wynosi co najmniej 6 mm. Bezpieczeństwo, ważne dla przewoźników autobusowych, zapewniają także specjalne opony HSW2 Coach.
Wszystkie opony firmy Continental przeznaczone na oś napędową, oznaczone są symbolem M+S, dzięki czemu automatycznie spełniają wymagania nowego niemieckiego prawa.
Komentarze